Trenn: mida, kuidas, kui palju + proteiinipulbritest!

lihased

lihased

Minult on palju uuritud kõige toitumisega seotu kohta, kuid uskumatult palju on sealjuures huvi tuntud ka minu treeningviisist. Võin tõsimeeli öelda, et olen olnud aktiivne seinast seina: kõikvõimalikud tantsustiilid, spirituaalsed treeningud, jõutreeningud, igasugused rühmatreeningud, erinevad pallimängud, ujumine, suusatamine, kardiotreeningud jne. Võin vist vaid ühe käe sõrmedel üles lugeda asju, mida ma proovinud ei ole. Ega muidu ei õpi ära tundma seda head ja enda jaoks õiget. Olen alati tundnud, et vaba aja spordialana istuvad mulle kõige paremini pallimängud ja tantsimine ning konstantse treeningu põhjaks aga jõutreening. Lihased toonusesse, naised! See on seksikas!

Surfamine

Mida?

Minu trenn seni oli lihtne ja samas ääretult raske. Lihtne, kuna järgisin ühte kindlat kava, milles on toodud välja kõik, mida teha on vaja, väga täpselt. Raske, kuna iga treeningu lõpuks olid mu lihased energiast tühjaks imetud ning higimull otsa ees suureks puhutud. Hea uudis on see, et see treeningplaan on kättesaadav igaühele! Tegemist on Austraalia personaaltreeneri Kayla Itsinesega, kes on motivatsiooniks miljonitele! Ja ega ta põhjuseta nii kiiresti kasvav nimi pole. Kayla  kava abil ja suure tahte korral saadavad ka uskumatud tulemused. Mis inimesi veel eriti tema kavade juures paelub, on see, et tulemuseks ei ole mitte lihamäed vaid figuurikad bikiinikehad! Jah, just seda me naised tahamegi! Viska pilk peale tema Instale: @kayla_itsines ja kodulehele www.kaylaitsines.com.au, kust on võimalik ka tema kavad soetada! Ise olen selle läbinud ja moodustan endale treeningkavasid nüüdsest ise. Kombineerin oma kõige armastatumad harjutused kõige vihatumatega, et treening ei oleks liiga frustreeriv ega liiga meeldiv. Nagu yin ja yang! Tulevikus lisan blogisse ka paar videot, kus sooritan oma lemmikharjutusi.

fitness

Kuidas?

Minu treeningu eesmärk on 1h jooksul võimalikult suure intensiivsuse juures rakendada oma keha kõik lihasgrupid parima tulemuse nimel. Oeh, küll oli raske lause! Selle jaoks olid Kayla kavad väga mugavad ning õpetlikud. Need on paika pandud päevade täpsusega ja nädalate kaupa. Kes rohkem otsib, leiab ka lisaharjutusi ning muud põnevat tema blogist.

Kel aega või raha jõusaali tarbeks napib, võib lihasgruppe treenida ka kodus. Vaja on vaid mõnda abiriista (kang, hantlid, stepipink, hüppenöör) ning rohkem enesekontrolli, et iga huvitava teleseriaali peale ei pausitaks.

Korraliku toitumise ja treeningu korral on tulemused paratamatud!

tulemused

Kui palju?

Kolm korda nädalas keskendun lihastrennile: jalgadepäev, kätepäev ja kõhupäev. Treenin samal ajal ka teisi lihasgruppe, kuid põhirõhk on siiski antud päeva lihasgrupil. Pühapäev on alati “puhkepäev” ning ideaalne lõõgastumiseks ning venitamiseks. Kuigi pühapäev langeb kokku rannapäevaga ning terve päev on täis bodyboardiga möllamist ja vees hullamist! Ülejäänud päevadel on vaheldumisi kardiotreening L.I.S.S (low intensity steady state) või H.I.I.T (high intensity interval training). Mõlemad on head rasvapõletajad eri viisil ning hoiavad keha lihastreeningute kõrval toonuses.

Minu trenn kestab keskmiselt u 1 h, s.h 10 min soojendust, 40 min tõsist treeningut, ning 10 min venitust ning foam rollingut. Kes viimasest kuulnud pole, siis see on lahendus sõlmes ja valulikele lihastele!

trenniriided

Proteiinipulbrid – kas tasub?

Sain just eile lugejalt kirja, kus kergitati küsimus ka proteiinipulbrite kohta. Netist otsides võibki jääda lugema vastandlikke arvamusi. Aga seepärast, et mõlemad on tõesed. Olen lugenud meeletult palju artikleid ning analüüsinud sporditegelaste arvamusi ja kokkuvõttes on ka minu arvamus n.ö vastandlik. Tasub ja ei tasu!

Miks ei tasu?

Mis asi on proteiinipulber? Toidust on eraldatud jämedalt vaid üks osa – valk. Kuna meie keha on aga loodud samaaegselt seedima ükskõik mida süües erinevaid toitaineid: süsivesikuid, rasvu, valke, kiudained jne, siis siinkohal astub proteiinipulber sellele primaarsele reeglile vastu. Meie keha ei suuda seedida üksnes valku. Et seda täielikult kätte saada vajame me ka muid toitaineid. Kõige suurem viga on proteiinipulbriga toidukordi asendada. Tulemuseks on energiavaegus, mineraalide ja vitamiinide puudus ning häiritud seedimine.

Rääkimata tänapäevastest jube maitsvatest proteiinipulbritest. Tootjad soovivad muidugi, et nende toode oleks kõige ostetum. Niisiis laiuvad poelettidel iga maitse ja värviga pulbrid. Kõik “99% fat free“, “No sugar“, “Low in calories“. Võta ette nende pulbrite toitumisalane teave ja keel läheb sõlme enne, kui oled viimase reani jõudnud. Tegemist on kõrgelt töödeldud, magus- ja värvainetega laetud kunstliku saadusega.

proteiinipulber

Terve inimene peaks oma päevase valguvajaduse saama tervislikust ja looduslähedasest toitumisest. Kui asi nii ei ole, siis tuleks üle vaadata oma toitumissedel. Vaevalt, et meie vanem sugupõlv pärast pikamaajooksu proteiinijooke käis šeikimas.

Miks tasub?

Esiteks soovitaksin ma proteiinipulbrit taimetoitujatele. Enamik osa tarbitavast valgust tuleb lihast, munast ja piimatoodetest. Taimetoitlased asendavad selle kaunviljade, tofu jms, kuid raske on siiski täita meie päevast valguvajadust. Netis ringi kolades ja rohkelt uurides, olen jõudnud arusaamani, et kõige looduslikum variant oleks pruuni riisi, muna, herne jms proteiiniisolaadid. Kindlasti valida selline, mis koosneb 100% antud aine proteiinist.

Kui proteiinijooki tarbida, siis pigem smuutina. Nagu eelnevalt mainitud vajab me keha ka muid toitaineid, et seda proteiini kätte saada. Mina eelistan oma smuutides kasutada banaani, antioksüdantseid marju, hapupiima/kodujuustu/naturaalset jogurtit, filtreeritud vett, spinatit, chia seemneid, kaneeli ning ühte kulbitäit naturaalset öko proteiiniisolaati.

proteiinismuuti

Proteiinipulber on vajalik ka neile, kes soovivad lihasmassi kasvatada. Päris raske on nii inimesele, tema kõhule ja rahakotile süüa päevas mitu muna, kilo liha ja purkideviisi kaunvilju. Eks proteiinipulber kergendab asjaolu ning on kõvasti mugavam.

Seega ma ei ütle, et proteiinipulber meile hea oleks, kuid vajadusel võib osutuda tarbekaks. Alati on võimalik valida see parem ja ohutum pulber!

bikiinikeha

4 Kommentaari

  1. Kats ütleb:

    Millist proteiniipulbrit sa sel juhul soovitaksid? Mis oleks tavapoes ka kättesaadav ja ei ole megakirve hinnaga..
    kui jõusaali treeningu kõrvale juua proteiinijooki siis kas vett kõrvale samaaegselt ka tarvis?
    Nimelt higistan jõusaalis megapalju ja tunnen kuidas mu kehast vesi justkui lahkuks ja ma “kuivale” jään…

    • Paljas Porgand ütleb:

      Soovitan alati pigem tellida. Üks väga hea hinnaga koht selleks on iconfit.ee, kus kehtib lisaks soodsatele hindadele ja naturaalsetele ja kvaliteetsetele pulbritele ka mu kood “paljasporgand”, mis annab -25% ;) Ise kasutan nende kaeravalku.

      Valgusheiki ei jooda trenni kõrvale, vaid pärast trenni. Trenni ajal tarbi ohtralt puhast vett ja ka kogu päeva vältel muidugi.

  2. Kaatja ütleb:

    Oplaa ylees leitud järgmine eesti tydruk kes ka teeb kayla trenni :)

    • Paljas Porgand ütleb:

      Heh, kavad said küll läbi proovitud, kuid väga pikka aega olen juba omal käes siiski treeninud. Teiste kavade järgimine pole mulle väga meelt mööda ;)

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga