Toitumise abil puhitusest, gaasidest ja kõhuvalust vabaks!

merilin-taimre-paljas-porgand-low-fodmap-lahktoitumine-dieet-seedehaigused-kõhu-puhitus-valud-gaasid-krambid-sibo-ibs-gastriit-heliko-bakter-lekkiv-ärritunud-sool-candida-pärmseen-ravimid-ravi-elustiil-toitumine-keha-haigused-tervis-blogi-postitus

Foto - Kristiin Kõosalu (Ajakiri Mood)

Eelmises postituses ma rääkisin teile oma 10-aastase loo kõhuvalude, puhituse ja gaasidega. Kuidas ma alles nüüd mõistsin, et ma olen selle kõik endale ise põhjustanud. Lõpuks sain ma vastused, milles asi on olnud, miks mul söömise järel gaasid, kõhuvalud ja puhitus pea alati tekkisid. Ja mis kõige olulisem, need vastused aitasid mul leida viisi, kuidas end tervendada. Seekordne postitus ongi esimene osa minu tervenemisteekonnast. Kõik, kes on samade hädadega vaevelnud, haarake märkmik ja pliiats ning valmistuge kokkuvõtet kirjutama! Postituse lõpus on tunnikontroll, hehe!

 

Veebilehe sisu ei ole lubatud avalikustada, levitada või kasutada mistahes viisil ja kohas sh meedias ilma autori kirjaliku loata. Ka osaliste tekstide või tsitaatide avaldamise korral meedias tuleb küsida kirjalikku luba. Loa saamisel peab avalikustamisel säilima viide info algallikale va juhul kui ei ole kokkulepitud teisiti. Veebilehe sisu võib printida vaid isiklikuks kasutamiseks. Postitustes olev informatsioon on ainult informeerimise eesmärgil ning autor ei vastuta informatsiooni õigsuse eest. Tegemist ei ole meditsiiniliste soovitustega ning meditsiiniliste küsimustega tuleks alati pöörduda meditsiinitöötaja poole. Sisu kasutamine tähendab, et aktsepteerite lehe üldtingimusi.

28 Comments

  1. […] tahad viia end kurssi, mis mind varem vaevas ja kuidas ma end ravisin, siis loe mu postitusi lekkiva soole, pärmseene ja tervenemise kohta! Täna räägime, kuidas ma […]

  2. […] kõhuvaludest, gaasidest ja puhitusest vabanemine, […]

  3. Eva-Maria says:

    Tere, kõigepealt aitäh sulle oma loo jagamise eest. Sinu selleteemalisi postitusi lugedes tundub, et ma loeks nagu iseendast, kuni selleni välja, et loobusin vegan toitumisest, kuna ei saa süüa kaunvilju.
    Biolatte tooted on mulle vanad tuttavad, aga mul puudus asja ravimisel süsteemsus ja toitumispõhimõtted olid ka unarusse jäetud. Olen samuti kogenud kui hästi mõjub lahustoitumine ja puuviljade tarbimine ainult tühja kõhuga, lisaks saanud aru, et teatud toidud mulle ei sobi ja parem oleks neid vältida, kinnituseks tegin ka toidutalumatuse testi, kus üllatusi väga ei olnud.
    Kirjutad siin, et toitud fodmapi järgi, aga saan aru, et väljas on kõik teraviljad k.a gluteenivabad? Fodmapis on need lubatud.. Kas alkohol on 100% väljas sul? Omalt poolt julgen veel soovitada oregano õli kapsleid pärmseene vastu ja soolestiku olukorra parandamiseks. Oregano õli lisaks ka veel tugev antibiootikum, mul aitab põipõlwtikiga ja antibiootikum näiteks ei aita ja lisaks veel tapab soolestiku mikrofloorat.
    Supertänulik sulle, et oled selle info kõik oma blogisse pannud, ma arvan, et meisuguseid on kahjuks palju.

    • Hei! Sel ajal toitusin tõepoolest FODMAP-i järgi ja see aitas mind palju. Seda aga üle 2-3 kuu ei tohiks teha, sest palju vajalikke kiudainete allikaid lõikab see välja. Mul on kohe kohe tulemas ka FODMAP toitumisprogramm koos toitumisterapeudiga: https://lshealth.eu/fodmap

      Alkoholi sel ajal ei tarbinud jah.

      Tegin ka oreganoga kuuri. Küll aga ei võtnud kapslitena, pidavat põletama sisikonda ja magu. Võtsin seda läbi limaskesta – mind nõustas sel alal https://www.bioaromaforyou.ee/

  4. Kadrike says:

    Olen ka ise aastaid maadelnud gaaside, punnitamise, valude ja kõhu korisemisega (seedimine on lausa kuuldav :D). Kõhuvalu on minu tavaline kaaslane ja see hakkab korralikult ajudele. Proovin ka neid juhiseid järgida aga see ikka päris keeruline, nii palju reegleid vaja järgida. Pea kohe päris kirju sellest. Palun kirjuta kokaraamat, mis järgib kõike, mis siin kirjas :D Ma kohe kindlasti ostaks!

    • Hei!

      Ma küll raamatut välja ei anna, aga olen funktsionaalse toitumisnõustajaga koostanud FODMAP kava, mis õpetab, kuidas võiks toituda parema enesetunde nimel. See saab olema online nö kursus, kus teeme kõik koos paar päeva seda kava (ka vegan variant olemas). Ma jagan seal oma söögitegemisi ja oleme pidevas ühenduses FB grupis. Kui oled huvitatud, siis saad juba varakult end kurssi viia: https://lshealth.eu/fodmap/

  5. Annika says:

    Minu suurimaks vaenlaseks on magusaisu, mis tööpäeva lõpupoole tuleb. 😂 Aga kui suudan kõigele neile (gluteen, laktoos, suhkur) vastu panna, siis olemine on nii hea! 😍

  6. […] rääkinud põhjustest, MIKS Sa näed välja nagu rase pärast söömist. Me oleme rääkinud, kuidas toituda, et seda ei juhtuks ja vähendada juba tekkinud vaevusi! Ja nüüd räägime, kuidas seda probleemi […]

  7. Hedwig says:

    Tere,
    Tunnistan ausalt, et pole olnud Sinu blogi jälgija, aga sõbranna soovitas seda lugu lugeda, sest olen ka oma soolestikuga hädas juba aastaid. Arst soovitas eelmisel aastal ka katsetada seda Fodmap toitumsit, aga siis tundus see miskipärast kuidagi nii keeruline, aga nüüd laadisin alla äpi, mida soovitasid ja kõik nii lihtsaks tehtud. Nojah, minu suured lemmikud – mango ja avokaado muidugi punased :(. Aga kui tead arvestada, saad end aidata.
    Kirjutasid ka lahktoitumisest. Kas ise jälgid siis mõlemat ja kombineerid neid? Kas selle lahktoitumise kohta oskad ka miskit materjali soovitada, mida lugeda. See tundub minu jaoks kuidagi keeruline esialgu.
    Kohe nii põnev hakkas ja huvi tekkis, lugesin juba mitmeid teisigi Sinu postitusi. Tõsiselt hea ja kokkuvõtlik ja kindlasti paljudele abi pakkuv ja mõtlema panev lugu.
    Parimad soovid ning ikka jõudu ja jaksu!

    • Mõlemat japp. Nüüd juba vähe kergekäelisemalt, keha saab FODMAPidega juba paremini hakkama.
      Guugelda “food combining” ja saad metsikult infot :)

      Suur aitäh! Parimat Sullegi ;)

  8. Evelyn says:

    Olen lugenud kõiki postitusi väljaarvatud seda viimast, see on kuidagi jäänud kahe silma vahele.. olen samade murede ja probleemidega kimpus, tahtsin just öelda, et ei oska kuskilt alustada ja selle asjaga tegeleda toidu ja toidulisanditega, aga sain kõik vastused nüüd mis tekkisid, imetamise ajal jätan täieliku vee paastu igaksjuhuks ära, aga kõige muuga teen tasa ja targu algust, alkoholi pole tarbinud väga pikalt ja toitumist muutsin juba rasedusega väga palju, seega mõned beebisammud tehtud, aga aitäh, et räägid sellest nii avatult ja annad kõik info edasi, et teisi samas olukorras inimesi sellega aidata. 🙏 ei oleks osanud seda ise kuidagi aimata ja toetusin ja usaldasin mingi piirini arste selles osas, aga võtan oma tervise eest vastutuse täielikult endale ja proovin mõista mis mu kehale sobib ja mis ei.. loodan, et jõuan ka sarnasele paranemisele kuhu oled sina oma teekonnaga jõudnud! Jõudu ja jaksu sulle imeline naine! ☀️

  9. Joanna says:

    Igal inimesel on võime ise ennast tervendada. Läksin teravate maovaludega arsti juurde ja seal diagnoositi krooniline gastriit. Kohe kirjutati tabletid välja. Siiski otsustasin neid mitte võtta, sest ravimi võimalikud kõrvaltoimed olid veel hullemad kui gastriit ise. 😂 Hakkasin toidupäevikut pidama ja sain aru, mida süüa tohin ja ei tohi. Vahest söön keelatud asju nagu igaüks ja kannatan väikseid valusid, aga siiski õige toitumise läbi sain kroonilisest haigusest võitu. Vnoh, vähemalt kontrollin seda. Ei taha enam üldse mingeid mürke sisse süüa ja rikkuda oma keha vastupanuvõimet haigustele.

  10. Helen says:

    Tere!
    Mina ka olen lugenud ja tegelikult väga ootasin seda postitust. Olen ilmselt samas paadis oma kõhuga. Olen 3x sünnitanud ning nüüd kui väikseim on 1a8k aina enam läheb see seedimine mul kehvemaks.
    Samuti puhitused, kõht läheb täiega punni peale mingeid toite.
    Saatsin need failid mehele, et printigu välja mulle ja ma teen selgeks, mida millega süüa võiks.
    Kas hapukoor käib milk voi cream alla? Tead Sa?
    Lisaks olen ka Härmi lehel juba surfanud ning plaanin neiltki tooteid osta, ehk saab abi.

    • Hapukoor on koorene piimatoode. Kokkuvõtteks võiks üldse piimatoodetest loobuda ;)

      Härmi lehel on mul sooduskood “paljasporgand” btw. Pole seda väga kuulutanud. ;)

  11. M.L. says:

    Väga väga kasulik postitus oli see!
    Ise maadlen samade hädadega, nüüd on vähemalt süda rahul, et pole ainuke ja Sinupoolt on niihea spikker ette tehtud, vaja ainult näpuga järge pidada..
    Minupoolt suur tänu Sulle selle eest tõesti! 😊

  12. L says:

    Su postitusest oli mega palju abi! Olen viimased kuud niiiii palju lugenud ja uurinud sel teemal, sada korda segadusse sattunud ja vahel end hulluks lugenud kuna olen samuti aastaid soolestikuprobleemidega elanud. Su postitus oli väga hästi kirjutatud ja usun, et aitab paljusid! Aitäh Sulle!

  13. S says:

    Super artikkel! Ootan ka suure põnevusega järge sellele. Nii palju kasulikku infot!

    Näen storydest, et oled samuti Sun365 jookide tarbija ja Presto suppide sööja. Kuna sa oled suht julgelt kõrvitsapüreesuppi kookospiimaga söönud, siis tundub, et need koostisosad matchivad ilusti FODMAPi tabeli põhjal üksteisega eks? Seal on valikus veel 2 head suppi, mida mulle meeldib süüa – köögiviljasupp kanaga ja porgandipüreesupp koorega, aga ma juba jooksin kokku, et kas need on tegelt head valikud siiski. :D

    Smuutijookide valikul püüan samuti edaspidi rohkem tähelepanu pöörata, et ma ei võtaks neid õuna ja avokaado omasid seega, kui gaase ei soovi.

    Palju uut infot, aga vaikselt läbi seedides muutub ka see ühel hetkel mõnusaks igapäevaeluks kindlasti.

    • Hei!

      Jah, mulle saadeti neid palju ja maitsevad mega hästi! Ma eelistaks küll smuutit, kus pole mahla, sest mahlas pole kiudaineid, aga muidu on need väga puhtad ja toredad :) Ja kui vaatad ka FODMAPe, siis kõik oleneb kogusest. Pmst võid kõike süüa, aga mida rohkem FODMAPe seda vähem tarbida. Kui tarbid veerand avokaadot, siis prolly ei juhtu midagi. Kui pool õuna, siis ka vaevalt, et kohe gaasid tekivad. Mida millega ja kui palju – see on võti!

      Presto suppe armastan ka, kui ise ei viitsi tõmmelda. Mu lemmik koostise poolest kõrvitsa oma. Kõhule ka meeldib. Seal kookoskoor (mitte loomne) ning sibulat ja küüslauku kõige vähem. Lisan ise karrit ja soola ja perfecto!

  14. TT says:

    Ma pidin kohe kohvi kohta googeldama ja leidsin infot, et see on just põletikuvastane. Mida uskuda? 🤔

    • Mul pole kirjas, et kohvi põletikuline oleks. See on ärritav soolestikule, kuna on väga happeline, millele meie kõht on tundlik. Mida aluselisem on toit, seda kergem kõhule :)

      • TT says:

        Oih, vabandust, lugesin täitsa valesti! Ise olen põletikega hädas ja vaatan asju rohkem sellest vaatenurgast. Muidu väga kasulik postitus ja kindlasti proovin järgi.

        • Kui tahad keha põletikutaset alandada, siis võiksid ikkagi kohvi joomise lõpetada. Mida aluselisem toit, seda parem. Lisaks hoidu ka oomega-6 toitudest. Kõige parem nipp oleks juua hommikul ja õhtul sooja vett soodaga. Sooda on fantastiline happelisuse tasakaalustaja. Lisaks, kuigi sidrun on happeline puuvili, siis ta käitub kehas aluseliselt. Soovitan päev läbi juua vett, kuhu sisse on pigistatud sidrunit :)

          Muidugi tuleks alustada toitumisest – happelised põletikku tekitavad toidud on kõik loomsed toidud, töödeldud rasvad, gluteeni sisaldavad teraviljad, suhkur. Ja siis kõige tipuks ka hormonaalsed preparaadid ja ravimid. :) Loodan, et saad abi!

          • TT says:

            Vot see on info, mida ma oma perearstilt ei saa ja iga kuu ainult retseptiravimeid välja ostan, mis vaid korraks põletiku alla suruvad.
            Kohv on mu lemmik, aga sellest loobumine on tervise nimel tühine ohverdus. Toitumise osas ka teadsin, et tuleb muutused sisse viia, aga kust alustada ja millise info järgi toimida, on täiesti hulluksajav, sest nii palju on erinevaid teooriaid. See on uskumatu, kui paljudele inimestele sa abiks oled. Raske on leida piisavalt sõnu sinu tänamiseks! 😌

          • Ravimeid, et põletikku alla suruda? Oh issand, tule taevas appi! Selle asemel, et soovitada veepaastu, loomsest täielikku loobumist (kasvõi piiratud ajaks), rohelisi smuutisi, kiudaineid, probiootikume, kurkumit, ingverit, küüslauku, mis on mega põletikuvastased, oomega-3 rasvhapete megadoosi, soodavett, kohvist ja kofeiiniga teest loobumist… päris uskumatu ikka!

            Südamest soovitan ka veepaastu, mul selle kohta pikkkk postitus. Autofaagia teeks sinu puhul suure töö eest ära ;)

            Piisav on, kui näen, et kellelgi jälle parem olla ning saab oma mured seljatatud.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Sellelt lehelt sisu kopeerimine keelatud.