Sinu väsimuse peamine põhjus?!

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-tervis-raua-puudus-vaegus-aneemia-nõgel-rasedus-menstruatsioon

Oled olenemata unetundididest ikka väsinud? Vajuksid pärast õhtusööki hea meelega voodisse? Nädalavahetuseti ei jaksa midagi teha ja tahaksid vaid diivanil logeleda ja Netflixi end uputada? Paljud kutsuvad seda kevadväsimuseks, kuid meditsiinis sellist terminit olemas ei ole. Kevadväsimus on oma nime saanud pigem legendiks ajast, mil inimeste toidusedel oli talvel ja kevade hakul väga ühekülgne ja toitainetevaene, mis peegeldus siis enesetundes. Mis on aga kroonilise väsimuse number üks põhjus ning kuidas seda ennetada ja ravida?

 

Veebilehe sisu ei ole lubatud avalikustada, levitada või kasutada mistahes viisil ja kohas sh meedias ilma autori kirjaliku loata. Ka osaliste tekstide või tsitaatide avaldamise korral meedias tuleb küsida kirjalikku luba. Loa saamisel peab avalikustamisel säilima viide info algallikale va juhul kui ei ole kokkulepitud teisiti. Veebilehe sisu võib printida vaid isiklikuks kasutamiseks. Postitustes olev informatsioon on ainult informeerimise eesmärgil ning autor ei vastuta informatsiooni õigsuse eest. Tegemist ei ole meditsiiniliste soovitustega ning meditsiiniliste küsimustega tuleks alati pöörduda meditsiinitöötaja poole.

10 Comments

  1. G says:

    Oh, oleks see nii lihtne, et võtad rauda ja pidev väsimus kaob. Mõnel nii lihtsalt ei käi.
    Aga mida sa välja ei toonud, on see, et ka B12 on vereloomega seotud. Kuna minul on mõlemad madalad, B12 liiga, siis ma tean. Üks mõjutab teist. Alati ei pruugi piisata sellest, et hakkad rauda võtma ja näidud tõusevad.
    Lisaks see tore jutt, mida räägib mu arst – sul on raud madal, söö rohkem punast liha. See ei käi päris nii. Kui tase on alumise piiri ääres, siis see ikka ei tõsta. Kui tase on korras, siis see aitab hoida, aga tõsta…? Ma mäletan mingist ammusest ajast selliseid arve, et toidust imendub rauda vaid 10-15%, mis on ju tegelikult väga vähe. Mis tuletabki meelde, et ma pean mõne nädala pärast jälle 2-kuuse kuuri tegema.

  2. t says:

    Millest sul kolesterool üle normi, kas arst kommenteeris?

    • Kolesteroolitase võib väga erineda olenevalt, kas olin ärev jms. Aga ma ei imestaks kui ka oleks kõrgem, sest tarbin väääga palju rasvu :)

  3. Kirjutaja says:

    Liha ega piima ei tarbi kuid rauanäidud on korras.
    Soovitan hoiduda alkoholist, kohvist. Kõigest, mis keha liigselt stimuleerib ja toitaineid kehast välja viib.

  4. Aivi says:

    D vitamiini puudus sul? Ometi käisid puhkamas ja kas tarvitad ka lisandeid? Peab ikka ka kontrollima!

    • Analüüsi andsin ma enne reisi. Aga aitäh välja toomast. Ma ei pannud ise seda üüüldse tähele :O Tõstsin taas annuse 4000IU peale. Vahepeal võtsin vähem 1000-2000IU. Ja mitte päris iga päev.

  5. M says:

    Soovitaksin kohe varuda midagi peale söömiseks, sest väga vastik “veremaitse” on suus ja millisekundi ega ka rohkema aja vältel see ära ei kao. See tegigi selle tableti võtmise ebameeldivaks, talutavaks tegi hinge kinni hoidmine ja koheselt mee peale ampsamine. Purki on ka ebameeldiv avada, vahepeal lendas tablette põrandale, sest nii nõme kaas on sellel peal. Muidu kõik muu on hästi ja soovitaks kindlasti seda teiste rauapreparaatide asemel tarbida.

  6. Kristi says:

    Minul on ka rauavaegusaneemia. Ma söön igapäevaselt liha ning toitun mitmekesiselt. Kui see diagnoositi, siis ise ei saanud midagi aru, et väsinud vms. Mul pani perearst kohe preparaadid peale ning saatis gastroenteroloogi juurde. Selle vahepealse aja jooksul langes aga rauatase veelgi (olenemata 2-nàdalasest preparaatide tarbimisest) ning arst saatis kiirelt veeni raua tilku saama. Pärast esimest tilgutamist tundsin juba meeletult suurt vahet ning taipasin, et olin varasemalt tôepoolest väsinud, motivatsioonitu ning jõuetu. Tasub kindlasti vahepeal lasta verd kontrollida.

    • :) says:

      Lase kontrollida ka foolhappe ehk B9 ja B12 väärtus veres. B-grupi vitamiinid on olulised vereloomes. Ma sõin mingi aeg 3x päevas loomaliha, aga erilist tõusu ei olnud (kõikusin selle 125 ühiku juures, mis on minimaalne, et saaks doonoriks olla). Kui tõstsin märgatavalt taimse osakaalu menüüs (ilmselgelt paranes ka B-grupi vitamiinide saamine) ja kuigi loomaliha osakaal vähenes, hakkas rauanäit tõusma hoopis! Teismelisena oli pikalt hädas, võtsin ka vahel preparaate, aga võti ikkagi toitumises. Arvasin ka, et toitun ju mitmekesiselt, aga tegelikult peaks taimne toit moodustama 70-80%.
      Perearst ei kontrollinud kunagi B-grupi vitamiine. Raske puuduse korral muidugi on vajalik ka rauapreparaat, aga midagi umbropsu ja omal algatusel kindlasti mitte tarbida, et oh, kihvt toidulisand, prooviks ka. On inimesed ka nõgesetee joomisest ajanud endal rauataseme liiga kõrgeks :)

  7. Teele says:

    Minul just 20.detsembril diagnoositi rauavaegusaneemia. Olin enne jõule 3päeva haiglas, kus tilgutitega üritati ruttu rauda verre saada aga kuna mul tekkis lööve, siis pidin jääma tablettide peale ( Rauapreparaat Retafer). Ja siis kuu aega kodus taastumas. Algul oli mu hemoglobiin 78, nüüd eelmise nädala seisuga 117. Raske on toibuda kui see juba käes :(

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Sellelt lehelt sisu kopeerimine keelatud.