Rohelised krÔpsud meresoolaga

tervislikud-lehtkapsa-krÔpsud

tervislikud-lehtkapsa-krÔpsud

Ökopoodides ringi kolades on mulle viimase paari kuu jooksul vĂ€ga palju silma hakanud kale chipsid (ingl. k lehtkapsa krĂ”psud). Lehtkapsas pole Eestis minu mĂ€letamist mööda just kĂ”ige levinum, kuid Austraalias on see spinati kĂ”rval ĂŒks pĂ”hilisi koostisaineid, mida kasutatakse salatites ja rohelistes smuutides. Lehtkapsa hĂ€mmastava toitainete sisalduse tĂ”ttu, olen end harjutanud seda igat moodi söögi tegemisel Ă€ra kasutama. Nii topin ma seda oma smuutisse, vokki, salatisse ja nĂ€iteks hommikuvĂ”ileivale.

NĂŒĂŒd kui Ă”htuti telekat vaadates ajab isutama, siis ma ei mĂ”tle teist kordagi, kui juba panen ahju sooja ja hakkan neid hĂ€mmastavaid krĂ”pse valmistama. See on ĂŒks uskumatu snĂ€kk, kuna teist nii kiiresti valmivat, tervislikku ja isu rahuldavat lihtsalt pole. Aju mĂ”tleb, et sĂ”id just kausitĂ€ie kartulikrĂ”pse vĂ”i popkorni Ă€ra, kuigi tegelikult lasid rohelist kahe suu poolega sisse nagu jĂ€nes.

Mille poolest on lehtkapsas nii tervislik?

roheline-punane-lehtkapsas

VĂ€hese kalorisisalduse juures, on lehtkapsas ĂŒks maailma kĂ”ige toitaineterikkamaid toite. Ühe tassitĂ€ie (umbes 65 g) toitainetesisaldus on jĂ€rgmine:

  • Vitamiin A, mis moodustub beeta-karoteenist: 206% soovitatavast igapĂ€evasest toitainete hulgast e RDA-st
  • Vitamiin K: 684% RDA-st
  • Vitamiin C: 134% RDA-st
  • Vitamiin B6: 9% RDA-st
  • Mangaan: 26% RDA-st
  • Kaltsium: 9% RDA-st
  • Vask: 10% RDA-st
  • Kaalium: 9% RDA-st
  • Magneesium: 6% RDA-st
  • Vitamiin B1, B2, B3, raud ja fosfor: 3% RDA-st

Seda kĂ”ike saame me oma kehale pakkuda vaid 33 kalori juures, mis moodustub vaid 6 g sĂŒsivesikutest (millest 2 g on kiudaineid), lausa 3 g valkudest ning pea olematust rasva sisaldusest (mis on enamjaolt meie keha lemmikud omega-3 rasvhapped).

rohelised-krÔpsud
Kasulikke omadusi:

  • Pungil antioksĂŒdantidest, mis vĂ”itlevad meie kehas kahjulike vabade radikaalidega
  • Üks parimaid C-vitamiini allikaid köögiviljade seas (4,5x kĂ”rgem sisaldus kui spinatis)
  • VĂ€hendab kolesteroolitaset ja sĂŒdamehaiguste riski
  • Üks parimaid K-vitamiini allikaid maailmas
  • KlorofĂŒll aitab vĂ”idelda vĂ€hirakkudega
  • Kaitseb silmi ja nĂ€gemist
  • Suur sĂ”ber kaalu langetamisel
  • Aitab kaltsiumil imenduda, mistĂ”ttu soodustab luude tugevnemist
  • KĂ”rge kiudainete ja vee sisaldus on hea sooltegevusele ja selle korras hoidmisele
  • KĂ”rge A-vitamiini sisaldus tagab terved juuksed ja naha

Kas ostukorvi tĆĄekklisti lisandus ĂŒks roheline köögivili? Kindla peale! Osta kohe rohkem, sest neid krĂ”pse vĂ”id sa tahta valmistada iga jĂ€rgneva elupĂ€eva Ă”htul!

tervislik-kiirtoit

Targemad ja nĂ€ljasemad, asume siis retsepti kallale…

Lehtkapsa krÔpsud meresoolaga
 
Kiiresti valmivad krÔbedad rohelised krÔpsud, mis on maailma kÔige tervislikum alternatiiv kartulikrÔpsudele. MaitsestamisvÔimalusi on sadu, aga retsept on klassikaliselt meresoolaga.
Autor:
Retsepti tĂŒĂŒp: SnĂ€kk
Kogus: Seltskonnale
Koostisained
  • lehtkapsast
  • vĂ€heke Ă”li
  • meresoola
Valmistamine
  1. Kuumuta ahi 150 kraadi juurde.
  2. Pese lehtkapsas jooksva vee all, raputa kuivaks, eemalda varred ning rebi lehed ampsusuurusteks tĂŒkkideks. Aseta kaussi, vala ĂŒle vĂ”imalikult vĂ€hese Ă”liga, et segades kĂ”ik lehed sellega kokku saaksid. Pigem vĂ€hem kui rohkem Ă”li, kuna muidu jÀÀvad krĂ”psud pehmed ja lögased.
  3. Aseta kĂŒpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile ĂŒhtlaselt laiali ning maitsesta meresoolaga.
  4. KĂŒpseta ahjus u 10 minutit, kuni krĂ”bedad. Kuna lehed kipuvad kiirelt kĂ”rbema, siis hoia silm neil koguaeg peal!
  5. Serveeri!
MĂ€rkused
Olen proovinud nii rohelise kui punase lehtkapsaga ja omast kogemusest eelistan rohelist. Kuidagi krÔmpsuvam ja maitsvam!

 

7 Kommentaari

  1. Kadri ĂŒtleb:

    Rimis on enamasti tÀiesti saadaval see ja vÀga hea hinnaga veel.

  2. Merike Talv ĂŒtleb:

    Huvitav oleks teada, mis peale seda kÔrvetamist nendest paljudest vitamiinidest jÀrgi jÀÀb?

    • Paljas Porgand ĂŒtleb:

      Tere Merike,

      150 kraadi pole vÀga kÔrvetamine. Paljud köögiviljades olevad vitamiinid omistame me paremini madalal kuumusel kuumtöödeldult. Teine vÔimalus on neid krÔpse valmistada toidukuivatiga, kui soovite kÔiki kasulikke omadusi sÀilitada.

  3. Maris K. ĂŒtleb:

    Kas lehtkapsast saab millegagi asendada ka? Vb olen ma pime, aga pole ĂŒheski poes lehtkapsast mĂŒĂŒgil nĂ€inud….. 🙂

    • Paljas Porgand ĂŒtleb:

      Nja, nagu postituseski Ă€ra sai mainitud, siis Eestis pole see just kĂ”ige kĂ€ttesaadavam. Ei tiku pĂ€he ĂŒhtegi teist lehelist, mis oleks sellise karmi tekstuuriga, et peaks ahjus kĂŒpsetamisele niivĂ”rd hĂ€sti vastu. Muidugi vĂ”ib lihtsalt kĂ€sile vĂ”tta ja kĂ”igega katsetama hakata, Ă€kki tuleb vĂ€lja 😛 Siis ootan kĂŒll tagasisidet!

      • Anonymous ĂŒtleb:

        Jep, lugesin, aga arvasin, et ikka kusagilt poest selle lehtkapsa leian 😛 No nĂ€ed, ei lĂ€inud Ă”nneks. Ma ei kujuta ettegi, millega julgeksin proovida…

        • Paljas Porgand ĂŒtleb:

          VĂ”ite siiski tervisekauplustesse ka vaadata 🙂 NĂ€iteks Solarise keskuse 0. korrusel mĂŒĂŒdakse erinevaid öko köögivilju. Teine koht, kust tasub otsida oleks Stockmann. Äkki leiate sealt 😉

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. NÔutavad vÀljad on tÀhistatud *-ga

Anna oma hinne: