Puhkusekilodest vabanemine

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-fitness-sport-trenn-rÀvala-myfitness-adidas-dag-holmen-puhkus-lisakilod-reisimine-puhitus-veepeetus

Kui sa just ĂŒkssarvik, toiduvihkaja vĂ”i Ă”nnesĂ€rgis sĂŒndinud pole, siis tahaksid sa kaalule pĂ€rast puhkust öelda: “Valetaja!”. Kahjuks aga kaal ei valeta ning paar puhkusejĂ€rgset lisakilo juhtub meie kĂ”igiga. Sest reisimisega kĂ€sikĂ€es kĂ€ib ju kultuuri avastamine ja minu (ning loodetavasti paljude) jaoks on sealhulgas suur roll toidukultuuril. Pealegi ei soovi ma vĂ€hest aega vÔÔras riigis panna jĂ”usaali vĂ”i treenimise peale, sest nii meeletult palju ilu on ju vaja avastada. Mis aga lisakilosid pĂ”hjustavad, kui otseselt ĂŒle ei sööda ning reisil olles siiski fĂŒĂŒsiliselt vĂ€ga aktiivne ollakse? Veel olulisem – kuidas neist vabaneda?

Reisikilode peamised pÔhjused

Ega miski ei juhtu iseenesest – kĂ”igel on oma pĂ”hjus. Mina olen see tĂŒĂŒpiline naine, kes naaseb reisilt kolme lisakiloga. Ja kahjuks ei ole need kilod peidetud kohvritesse uute riiete, suveniiride vĂ”i maitsvate paladena. Mul on ĂŒldse tunne nagu need lisakilod saabuvad juba enne reisi kohale. Reaalselt nii pea, kui turvakontrolli lĂ€bin, tunnen end juba nagu oleksin Ă”hupalli alla neelanud. Ilmselgelt pole see ĂŒleöö talletunud rasv, vaid pĂ”hjused on hoopis muud.

Stress

Kuigi reisi esialgne pĂ”hjus ju ĂŒldse ongi stressi maandada ja igapĂ€eva probleemidest eemale saada, siis sellegipoolest on reisimine enamasti vĂ€gagi stressirikas ettevĂ”tmine. Kuidas? No ikka ju muretsed, kas kĂ”ik asjad on kaasa pakitud, kas midagi Ă€ra varastatakse, Ă€ra kaob, kas reis lĂ€heb planeeritult, kas hotell sobib, kas ilmad on ilusad. Ja no kui sa oled veel minusugune, kellel ALATI midagi viltu lĂ€heb, hehe, siis pĂŒĂŒa vaid stressivabalt reisida. Minu viimane reis Iisraeli tĂ”i ette vĂ€gagi stressirikkaid olukordi, kui rendiauto keset pĂ€rapĂ”rgut ĂŒles ĂŒtles, kui hotelliga tekkis jama ja mulle meeletu arve esitati, kui mul juba pĂ€rast turvakontrolli pass Ă€ra kadus ja kui ma olin pea lennukilt maha jÀÀmas…

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-fitness-sport-trenn-rÀvala-myfitness-adidas-dag-holmen-puhkus-lisakilod-reisimine-puhitus-veepeetus

Kuidas see aga me keha mĂ”jutab? Stress on kindlasti see number ĂŒks kaalutĂ”stja ja peegelpildi moonutaja. See tĂ”stab meie kehas kortisoolitaset, mis viib tihtipeale mitteteadliku ĂŒlesöömiseni. Lisaks hoiab kĂ”rge stressitaseme korral meie keha vett kinni, mille pĂ”hjuseks vĂ”ib olla ka ajutine kaalutĂ”us. Kuidas seda ennetada? PĂŒĂŒa mitte stressata! Mulle meeldis vĂ€ga, kuidas mu InstaLive’ide peale te kirjutasite, et uskumatu, kuidas ma suudan ebaĂ”nnestumiste peale veel nii positiivne olla ja nende ĂŒle reaalselt naerda. Sest naeratamine tĂ”stab meie kehas endorfiinide taset, mis aitab ĂŒhtlasi leevendada stressi. Seega vaata elu lĂ€bi huumoriprisma ja Ă”pi kaasa naerma!

Veepeetus

Ka mina elasin kunagi selle teadmisega, et kui keha on paistes, ju siis olen rasva juurde vĂ”tnud. PĂ€ris nii see ei kĂ€i. Me keha ei suuda ĂŒleöö talletada kilo rasva, hehe. Tavaliselt on tegemist siiski veepeetusega ehk keha veest kinni hoidmisega. Seda juhtub pea kĂ”igil just reisides, mil meie keha on sunnitud uutesse olukordadesse. Veepeetust pĂ”hjustavad mitmed faktorid, nagu nĂ€iteks:

  1. vĂ€hene vee joomine – reisi ajal juhtub tihtipeale, et ei jooda piisavalt vett. Eriti veel lennukis, mille tulemusel lĂ€hevad nĂ€iteks jalad ja kĂ€ed vĂ€ga paiste, kuna ka liikumist on vĂ€he. Kui puhkusel veel rohkelt igasugu magustatud jooke, kohvijooke ja alkoholi juua, siis vĂ€ljutavad need kehast vett veelgi ja tulemuseks ĂŒlespuhutud ja paistes keha. Parim viis vabaneda veepeetusest on juua piisavalt ning keha iseenesest naaseb tavapĂ€rase normaalse tasakaalu juurde.
  2. toitumisharjumused –  enamasti toitutakse puhkuse ajal tĂ€iesti teistmoodi kui kodus kombeks. SĂŒĂŒakse rohkem vĂ€ljas, proovitakse uusi toite ning sĂŒĂŒakse oluliselt rohkem kui tavaliselt. Sealjuures tarbitakse valmistoitudega ohtralt soola, mis on samuti ĂŒks suur veepeetuse pĂ”hjus. Lisaks vĂ”ivad paljud toiduained kehale mitte sobida, mille peale lĂ€heb keha paiste ja vĂ”ib lausa valu osutada. PĂ€rast reisi soovitan vĂ”imalikult puhtalt mĂ”ne aja toituda ja kiiresti naaseda oma tavapĂ€rase toitumise juurde. Soovitav on isegi lĂŒlitada sisse keha puhastavaid toidukordi nagu tervendavad smuutid, kĂ”hule kerge supp, jÀÀkaineid vĂ€ljutavaid vĂŒrtse ja keha laadivaid supertoite!
  3. vĂ€hene liikumine – fĂŒĂŒsiline koormus sunnib jÀÀkaineid lĂ€bi veenide edasi liikuma ja varustab sĂŒdant rohkema verega. SĂŒda koostöös teiste organitega omakorda puhastab verd, mis aitab eritada (enamasti lĂ€bi pĂ”ie) liigse vedeliku. VĂ€hese liikumise puhul lĂ€hevadki jalad paiste, elundid on koormatud ning kaal tĂ”useb. Seega on ĂŒlioluline pĂ€rast puhkusereisi end taas jĂ€rjele saada ja juba paari jooksuga liigsest veest ja kilodest vabaneda!
  4. hormonaalsed kĂ”ikumised – ja no muidugi ei pÀÀse me naised kuhugi menstruatsiooniga kaasnevast Ă”hupalliefektist. Mina olin see “Ă”nnelik loteriivĂ”itja”, kes pidi terve reisi aja punnis ja valuliku alakĂ”huga vaevlema.
  5. ravimid – retsepti- ja kĂ€simĂŒĂŒgiravimid on sageli pĂ”hjuseks, miks inimeste keha tarbetult vedelikke sĂ€ilitab. KĂŒll aga ei tohiks nende tarbimist seepĂ€rast lĂ”petada, vaid pidada nĂ”u arstiga ning teavitada teda kehas tekkinud muudatustest.
  6. haigused – tihtipeale hoiab keha vett kinni haiguse tagajĂ€rjel. Siin ei jÀÀ muud ĂŒle, kui oodata paranemist.

Liigsed kalorid

Nagu juba eelnevalt mainitud, siis reisides lastakse pĂŒksikumm tihtipeale lĂ”dvaks ehk sĂŒĂŒakse mida hing ihaldab. Seda veel eriti juhul, kui on “all inclusive” reisipakett vĂ”i hotell pakub laialdast hommikubuffeed. VĂ”i miks mitte ka siis, kui reisi sihtpunktis on kĂ”ik nii odav, et vĂ€ljas söömisega tagasi ei hoita ning nĂ€dalaga sĂŒĂŒakse kogu kĂŒlarahva eest.

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-fitness-sport-trenn-rÀvala-myfitness-adidas-dag-holmen-puhkus-lisakilod-reisimine-puhitus-veepeetus

Kui reisimine keerleb sinu puhul ĂŒmber toidu, siis mina seda ette ei heida. Toit, eriti uus ja pĂ”nev, on fantastiline! Sel puhul tuleks aga panustada reisi jĂ€rgselt “tekkinud probleemide” (loe: lisakilode) lahendamisesse. Ei ole siin muud, kui korralik vĂ€ikeses defitsiidis söömine, aktiivne eluviis, trenn ja jĂ€rjepidevus. Ning eks need lisakilod kaovad juba nĂ€dala-kahega. Eks see ole igaĂŒhe otsus, kas naudib nĂ€dalat ja seejĂ€rel rĂŒgab nĂ€dala-kaks vĂ”i hoiab end nĂ€dala vaos ja pÀÀseb hilisemast rĂŒgamisest.

Reisikilodest vabanemine

Seega ega muud polegi, kui et Ă€rge, armsad, pĂ”dege selle vĂ€hese pĂ€rast, mis te reisil juurde vĂ”tate. Me oleme kĂ”ik inimesed, armastame kĂ”ik end vahel lĂ”dvaks lasta, trennist eemale hoida ja elu, lebotamist, toitu ja jooki nautida. See on tĂ€iesti okei. Ja kui tunnete end ka kui Ă”hupall, siis see lĂ€heb ruttu ĂŒle, kui teate, mis seda pĂ”hjustab. Enamasti on tegemist ikka lihtsamast lihtsama veepeetusega, mille antidote on korrektne toitumine, piisava vee tarbimine, liikumine ja puhkamine.

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-fitness-sport-trenn-rÀvala-myfitness-adidas-dag-holmen-puhkus-lisakilod-reisimine-puhitus-veepeetus

Minu kilod kadusid nagu naksti, kuid olen teadlik, et ma pole just oma parimas vormis. Mul on olnud vĂ€ga palju tegemist, reisimist ja ĂŒritusi, menĂŒĂŒde vĂ€ljatöötamisi, pidustusi ja palju muud. TĂ€na kĂ€isin ma ĂŒhe vinge personaaltreeneriga kohtumas ning olen valmis alustama temaga karmi treeningkava ja toituma tĂ€psete makrode jĂ€rgi! Siia ka vĂ€ike video uuest RĂ€vala Myfitnessist, mis on mu sĂŒdame vĂ”itnud ja mis mind lausa kutsub treenima! Kas sina oled juba kĂŒlastanud? Millised on sinu kogemused reisimise ja kaalutĂ”usuga?

Fotod ja video – Dag Holmen

5 Kommentaari

  1. Liisi ĂŒtleb:

    Kas on tulemas postitus ka reisi kohta? LĂ€heme ka Iisreali mĂ”ne nĂ€dala pĂ€rast, seega ootan vĂ€ga postitust 🙂 Kus teie vĂ”tsite rendiauto?

  2. Minu kogemus ĂŒtleb:

    ”Ei ole siin muud, kui korralik vĂ€ikeses defitsiidis söömine, aktiivne eluviis, trenn ja jĂ€rjepidevus. ”

    Eks ta Ă”ige ole. TĂ€psustaksin, et kĂ”rge valgusisaldusega toitumine kindlasti neil, kes jĂ”usaali aktiivselt kĂŒlastavad ja rasva pĂ”letavad/ lihast kasvatavad. Defitsiit ei pea suur olema, sest muidu lĂ€heb lihas ka. Mina mĂ€rkasin, et rasvaprotsent hakkas langema/ lihasprotsent kasvama siis, kui jĂ€tsin magusa menĂŒĂŒst vĂ€lja. Vahel harva söön, aga on lihtsam kui piiran end teadlikult. Ei haara poes kĂ€ies ĆĄokolaadi jĂ€rele jne. See tegi kĂ”ige suurema erinevuse kehas, sest kilokalorite hulk kookides/ ĆĄokolaadis/ saiakestes jnejne on lihtsalt liiga suur. Pitsa/ pastaga aeg-ajalt patustan, aga kogused on vĂ€ga olulised. Ma ei jĂ€lgi makrosid ega loe kilokaloreid (valke loen kĂŒll!), aga seni aitab kui tĂ”esti jĂ€lgin koguseid ning magusat ei oska. Eks kĂ”igile oma.

    Ma ei tea mida teised sellest arvavad, aga vot juustu armastan ma tohutult! Kuna maitse on hea ja valke palju, siis see on igapĂ€evaselt menĂŒĂŒs. High fat-low carb dieet tundub et sobib paljudele, eriti neile kelle probleem on rasvaprotsent ja tahavad samal ajal lihast sĂ€ilitada/ kasvatada. 😉

  3. Gerli ĂŒtleb:

    Just vaatasin Instagramist Sinu puhkusepilte, punnis kĂ”htu ei paista 😀 VĂ”i siis on valitud selline nurk, kus ei paista.
    Igatahes minul on 4-5 pĂ€eva enne ja menstruatsiooni esimesel pĂ€eval kĂ”ht punnis, no ikka vĂ€ga punnis. Sel ajal tean, et ĂŒmber riideid ei saa kanda. 🙁

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. NÔutavad vÀljad on tÀhistatud *-ga