Ortoreksiast ja 1 minutiga 25 kcal toorsõõrikud

tervislik-toor-vegan-gluteeni-laktoosi-suhkru-vaba-anaturaalne-lihtne-maitsev-snäkk-õun-sõõrik-puuvili-retsept-paljas-porgand-merilin-taimre

tervislik-toor-vegan-gluteeni-laktoosi-suhkru-vaba-anaturaalne-lihtne-maitsev-snäkk-õun-sõõrik-puuvili-retsept-paljas-porgand-merilin-taimre

Bikiiniprepi ajal leiab mind köögist harva… ja kui üldse, siis mitte loominguliselt MasterChefi mängimas, vaid pigem toidukarpe küürimas ja neid taas oma staple foodidega täitmas. Jah, ma igatsen oma loomingulisuse väljendamist ja selle jagamist teiega.

tervislik-toor-vegan-gluteeni-laktoosi-suhkru-vaba-anaturaalne-lihtne-maitsev-snäkk-õun-sõõrik-puuvili-retsept-paljas-porgand-merilin-taimre

Ja siis juhtus nii, et eile tuli mulle TV3 võttegrupp külla. Nimelt on käimas vaimse tervise kuu ning nemad suunavad oma fookuse toitumishäirete valdkonda – täpsemalt ortoreksiale. Orthorexia nervosa on uue aja söömishäire, mis tekib siis, kui inimene võtab kinnisideeks parandada oma tervist teatud sööke valides, mis võib lõppeda alatoitumise ja isegi surmaga. See pole lihtsalt, et ala ma nüüd välistan gluteeni, laktoosi, suhkru, soja, pähklid jne, vaid veel äärmuslikum lähenemine, kus halvimal juhul ei jõua toidulauale mitte miski pakendatud, töödeldud või otse mullast mitte tulnud toiduaine.

Kannatanud toitumishäirete käes, läbisin ortoreksia ka mina. Ja mul on raske uskuda, et on lugejaid, kes julgevad mulle ikka ja jälle kirjutada: “Kuidas sa julged süüa seda ja toda või kasutada seda ja toda, propageerides ise tervislikku elustiili?” Saan aru, kui ma propageeriks siin alkoholi või valget suhkrut või tõesti mõnd tervisele kahjulikku toiduainet, kuid need kommentaarid on juhtunud minu sotsiaalmeediakanali piltide alla, kus olen käinud väljas ja julgenud süüa näiteks gurmeeburgerit või joonud BCAA jooki.

tervislik-toor-vegan-gluteeni-laktoosi-suhkru-vaba-anaturaalne-lihtne-maitsev-snäkk-õun-sõõrik-puuvili-retsept-paljas-porgand-merilin-taimre

Olen olnud teie vastu alati aus ja öelnud, et mul pole ei gluteeni ega laktoosi vastu allergiat, vaid välistan neid toiduaineid teadlikult, et seedimine oleks korras, sest nii on mu organismile parim. Ja siis kui satun sööma kodujuustu või vähendatud laktoosisisaldusega vadakuvalku, kirjutatakse mulle jälle kuri kiri, et kuidas ma nii kahepalgeline olen ja mul nagu ei ole lubatud neid süüa! Ka mina olen inimene ja üldsegi mitte perfektne! Kui tahan, lähen ja pistan näo šokolaadikooki täis. Kui tahan, söön tervislikult. Probleem on vist selles, et olen otsustanud kõike teiega jagada ja paljud arvavad, et kõik toor vegan foodied söövad hommikust õhtuni kapsalehte. Oh ei, kindlasti joovad nad vahel alkoholi, küpsetavad koogi või käivad väljas head ja paremat nautimas. Igal pool on filtrid peal ja te ei saagi eeldada kelleltki teiselt perfektsust. Sest no, olgem ausad, vaadakem enda sisse, kui perfektne sina oled? *paneb krõpsupaki käest*

tervislik-toor-vegan-gluteeni-laktoosi-suhkru-vaba-anaturaalne-lihtne-maitsev-snäkk-õun-sõõrik-puuvili-retsept-paljas-porgand-merilin-taimre

Loeb siiski see, et me anname igapäevaselt endast parima, et olla tervislik ja end seestpidiselt tervendada. Ma toitun 95% ajast väga puhtalt, mõeldes läbi, mida ma suust sisse pistan ja tehes teadlikult paremaid valikuid. Seega kui mu toidulauale eksib ära midagi, mis kuulub “patutoitude” alla, siis las ta eksib. Nagu füüsiline, nii toetub ka vaimne tervis tasakaalule. Me ei saa iga päev trenni teha ja arvata, et see on nüüd ainuõige tervislik lähenemine. Mõni päev me tahame lihtsalt terve päev kodus püksata teleka ees passida ja lihtsalt riläksida ja üldse mitte liigutada! Selle nimi on TASAKAAL!

tervislik-toor-vegan-gluteeni-laktoosi-suhkru-vaba-anaturaalne-lihtne-maitsev-snäkk-õun-sõõrik-puuvili-retsept-paljas-porgand-merilin-taimre

Ühesõnaga, mida ma öelda tahan on see, et me ei saa tervisliku toitumise teemal frigiidseks muutuda ja kedagi teist judge’ida. Vaadakem enda sisse ja püüdkem ise paremuse poole. Sellest ma TV3-ga rääkisingi ja üsna varsti võite mind Seitsmestes uudistes kohata. Neile tegin ma valmis aga eriti lihtsa, lustaka ja maitsva snäki, millega oma lastele õunahooajal tavapärase puuvilja söömine vähe meeleolukamaks teha. Või miks mitte külalistele peolaual natuke vingerpussi mängida? Sest need sõõrikud on kõigest õunaviilud, mis kaetud hea ja paremaga!

tervislik-toor-vegan-gluteeni-laktoosi-suhkru-vaba-anaturaalne-lihtne-maitsev-snäkk-õun-sõõrik-puuvili-retsept-paljas-porgand-merilin-taimre

Paleo, toor, vegan, laktoosivaba, gluteenivaba, suhkruvaba, mahlakas, magus, pähkline, lustakas, lihtne, kiiresti valmiv, väga madala kalorsusega.

1 minutiga 25 kcal toorsõõrikud
 
Ettevalmistus
Küpsetamine
Valmistamisaeg
 
Kõige kiiremini valmivad lustakad sõõrikud, mille all peituvad hoopiski õunarõngad!
Autor:
Retsepti tüüp: Magustoit
Kogus: 5 sõõrikut
Koostisained
  • 1 õun

  • Kaunistamiseks:
  • kookoskoort/kookosjogurtit/sojajogurtit/Kreeka jogurtit/kreemjuustu vms
  • ükskõik missuguse pähkli võid
  • kaneeli/accai pulbrit/mustsõstra jahu/kakaonibse/matcha pulbrit/kakaod/mandlipuru vms
Valmistamine
  1. Lõika õun 1 cm paksusteks viiludeks.
  2. Eemalda kumbki otsaviil ja lõika viilude keskele ümmargused augud, saades nii lahti ka südamikust.
  3. Kata kõik viilud vabalt valitud kattega* ja kaunista!
Märkused
*Värvilisi katteid saab jogurtit pulbritega kokku segades: roheline - matcha/spirulina, kollane - kurkum, lilla - mustsõstrajahu/accai, pruun - kakao, karamell - pähklivõi, roosa - keedupeedivedelik jne.

 

3 Kommentaari

  1. H ütleb:

    Mis hetkest see 1 minut jooksma hakkab? Siis kui katted segatud ja õun viilutatud? ?

  2. Kiisukeauh ütleb:

    Jummel, kui nutikas. 😛 Ja välja näevad nagu ehtsad suhruvaabaga sõõrikud 😀

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Anna oma hinne: