Naised pastaga peenemaks!

paljas-porgand-merilin-taimre-vapiano-restoran-arvustus-ladies-night-pasta-salat-pitsa-kaalulangetus-tervislik-vegan-toit

Foto - Roomet Poom

Lõpuks on kätte jõudnud päev, mil väljas süües, ei pea enam oma vööümbermõõdu pärast pead vaevama. Ja salatid võid peast visata (mida mina muidugi ei tee, sest salatifänn olen much)! Kuidas restoranis süümepiinadeta pastat nautida ja sealjuures kaalust alla võtta? Ning mis on see salapärane koht, kus kord kuus saab seda kõike teha oma parimate sõbrannade seltsis, nägusa õhtujuhi loba ja live muusika saatel ning lahkudes antakse kaasa veel kinkekott hea ja paremaga?

 

Meil on alati valik

Inimesed, kes ütlevad, et väljas süües pole võimalik tervislikult toituda, on väga kitsa silmaringiga. Siin loeb ainult üks reegel: lükka piire nii kaugele, kuni sa nendesse mahud! Nii olen mina teinud nii kaua kui mäletada oskan. Põhilisi viise, kuidas ma piire ületan:

  • Palun riisi/kartuli asemel rohkem värsket salatit
  • Palun kaste kõrvale
  • Palun kasutada minimaalselt õli
  • Palun lisada vähem juustu
  • Palun koore asemel kasutada (mandli)piima
  • Palun suhkrut mitte lisada
  • Ja nii edasi ja nii edasi

Sellised pisimuudatused mõjutavad meie kehakaalu ja tervist pikema aja vältel oluliselt! Eriti juhul, kui oled tihe restoranide külastaja nagu mina.

paljas-porgand-merilin-taimre-vapiano-restoran-arvustus-ladies-night-pasta-salat-pitsa-kaalulangetus-tervislik-vegan-toit

Foto – Marek Metslaid

Muidugi ei tasu selliste erisoovidega pöörduda ühtegi kiirtoidurestorani, kus vaadatakse, et hull on puhta ära eksinud. Selliseid võimalusi pakuvad eelkõige söögikohad, mis valmistavad su toidu täielikult koha peal. Eriti hea, on seda võimalust ära kasutada restoranis, kus teenindaja ei mattu su erisoovide alla, vaid saadki need otse kokale esitada, et vältida vahelülisid ehk ühe sõnaga arusaamatusi. Ja sellise restoranina kargabki pähe ainult üks – Vapiano!

 

Tervislikum Vapiano

Vapiano pole enam see itaaliapärane restoran, kus võib end valgest nisust tsöliaakiasse süüa. Aina rohkem ja rohkem leidub neil menüüs tervislikke valikuid – olgu selleks täistera, salati või vegani variant. Olen unistanud päevast, mil täisterapasta oleks kättesaadav! Mõtlete küll, et ma ju ei söö pastat. See pole päris tõsi. Olen olnud alati tatrapasta, sojaoapasta, täisterapasta ja suvikõrvitsanuudlite fänn. Valge nisu on see, millest ma ikka hoidun. Aga pasta? See on ilmselgelt taevalik.

paljas-porgand-merilin-taimre-vapiano-restoran-arvustus-ladies-night-pasta-salat-pitsa-kaalulangetus-tervislik-vegan-toit

Foto – Roomet Poom

Ja mul ongi rõõm jagada oma tervisehuvilistega suurt uudist, et Vapianos leiab nüüd pastasordi valikust ka suudlid ehk suvikõrvitsanuudlid, täistera fusilli ja täistera spaghetti. See andis mulle lükke tellida esmakordselt sealt ka pastasid. Ma ei suuda ära kiita nende taevalikku CREMA DI AVOCADO´t (vegan), mis on ühtlasid ka “Vapiano soovitab” märgistusega. See on tõesti parim TERVISLIK pasta, mis ma kunagi söönud olen. Mis selle nii heaks teeb? Kreemjas avokaadokaste, mitte tavapärane koore-, juustu- või tomatikaste. Mina sõin seda suudlitega ja lisandiks võtsin hiidkrevette. Molto bene!

paljas-porgand-merilin-taimre-vapiano-restoran-arvustus-ladies-night-pasta-salat-pitsa-kaalulangetus-tervislik-vegan-toit

Foto – Roomet Poom

Lisaks pastadele on neil ilmselgelt megalai valik salateid. Ja mis eriti äge? Sa saad ise valida, kas soovid valgulisandiks tofut, kana, krevette, lõhe, itaalia vorsti või veiseliha. Lisaks küsib kokk alati, kas soovid tšllit, küüslauku jms. Ja see ongi Vapiano võlu. Ma saan ära jätta ükskõik mis komponendi nagu näiteks nende uue sügisese veganisalati INSALATA DI ZUCCA puhul, palun ma salatit alati ilma krutoonideta ja vähese kastmega. See salat võiks neil minna põhimenüüsse, sest tegemist on üli kerge, tervisliku ning samas nii maitsepuhta elamusega.

paljas-porgand-merilin-taimre-vapiano-restoran-arvustus-ladies-night-pasta-salat-pitsa-kaalulangetus-tervislik-vegan-toit

Foto – Merilin Taimre

Veel ei saa ma jätta mainimata nende kaht hitt-toodet minu jaoks: DELIZIOSA ja QUINOA. DELIZIOSA on rukola, beebispinati, värske mündi ja röstitud peediga kitsejuustusalat (jepp, ikka veel obsessed kitsejuustust), mis on minu kõige enam tellitud toit Vapianos. Lisandiks võtan alati kas krevette või lõhe, kuid see on täiuslik ka nendeta. Teine väga üllatav veganisalat, mis on võitnud kõigi südame, kellel seda tellida olen soovitanud, on QUINOA. Selles peitub roheline ja punane kinoa, värske rukola, kikerherned, grillitud köögiviljad koos hummusega. Lihtsalt ülimalt kõhtutäitev, tervislik ja maitseküllane. Kes otsib lisavalku, siis jällegi sobib sinna peale tofu, lõhe ja krevetid nagu valatult!

paljas-porgand-merilin-taimre-vapiano-restoran-arvustus-ladies-night-pasta-salat-pitsa-kaalulangetus-tervislik-vegan-toit

Foto – Roomet Poom

 

Naistekas!

Paljud on kursis Vapianos aastaid juba aset leidnud üritustesarjaga Ladies Night, mis toimub kord kuus nii Tallinnas kui Tartus. See on meeleolukas üritus üksnes naistele, kus kõik pileti ostnud saavad nautida rikkalikku kinkekotti, meelelahutust, õnneloosi, LIVE-esinejat, tervitusjooki ja 14.00 € väärtuses head-paremat Vapiano menüüst. Mul oli hea meel olla aukülaliseks Tallinnas toimunud septembrikuu üritusel ning veenduda kui vinged naised meil siin ümber ikka on! Järgmine kord saan ma sama öelda juba Tartu naiste kohta detsembri kuu Ladies Nightil!

paljas-porgand-merilin-taimre-vapiano-restoran-arvustus-ladies-night-pasta-salat-pitsa-kaalulangetus-tervislik-vegan-toit

Foto – Vapiano

Seniks aga maitsvate ja tervislike roogadega tutvumiseks külasta omale lähimat Vapiano restorani:

  1. Foorum Tallinn
  2. Solaris Tallinn
  3. Ülemiste Tallinn
  4. Tartu

11 Kommentaari

  1. S ütleb:

    Kas oskad öelda, millest see crema di avocado kaste tehtud on? Sest see, et sellel L tähistus on, ei ole minu jaoks piisavalt usaldusväärne, vahel kasutatakse lihtsalt laktoosivabu piimatooteid, mis on siiski ju piimatooted…

    Ja teine küsimus, et kas oskad öelda, mis õlisid Vapiano oma toitude valmistamisel kasutab? Usun, et salatikastmetes ikka pigem oliiviõli, aga praadimisel? Sest kui see peaks nt rapsiõli olema, siis jällegi on tervislikkusest minu jaoks asi kaugel…

    Tänud ette ära juba :)

    • Paljas Porgand ütleb:

      Hei!

      Crema di Avocado pasta retsept on järgmine:

      oliiviõli
      valge sibul
      paprika
      avokaado mass (avokaado, köögiviljapuljong, basiilik, sool, pipar, laimimahl, oliivõli)
      sool/pipar
      kirsstomat
      rukola
      kirsstomat
      basiilik

      Küpsetamiseks kasutavad ainult oliivijääkõli.

  2. Borks ütleb:

    Kas sa enam ei tee OMADi? Tervislikus mõttes võib olla täisterapasta parem, aga mis puutub kalorite sisaldusse siis erilist vahet pole kui tahta peenikest joont hoida. Nii kaua kui on kalori defitsiit püsib hästi sama kaal ja on võimalik alla võtta. Mulle ka üldse ei meeldi täisterapasta, halvasti maitseb ja parem söön tavalist pastat. Kuigi söön seda suht harva niigi.

    • Paljas Porgand ütleb:

      On päevi, kus teen OMADit. On päevi, kus ainult paastun. On päevi, kus ei ole paastuaken isegi mitte 12h. See on elustiil, seega söön, kui soovin ja kuidas iganes see minu päevaga parajasti kokku sobib. Aga üleüldiselt langeb mu paastuaken ikkagi 18h kanti. :)

      Kalorite sisaldus on oluline. AGA täpselt sama oluline on nende kvaliteet. Sest siinkohal tuleb mängu veresuhkur ja insuliin. Kui süüa 100g valget nisujahu vs 100g täistera või tatrajahu, siis seal on OLULINE vahe. Viimane ei tekita nii suurt insuliini spike’i ehk siis ka kõht püsib kauem täis, isud madalamad jpm. Ehk siis ikkagi tarbid kokkuvõttes vähem kaloreid. ;)

      • Birks ütleb:

        Sellisel juhul loomulikult kui inimene tunne et teatud toiduained hoiavad tal täiskõhu tunnet kauem siis absoluutselt on see parem variant. Isiklikult mulle pole vahet, võin süüa väga süsivesikuterikast toitu ja mul püsib kõht ikka täis väga kaua, muidugi see toidukord peab olema piisavalt täitev ja portsion korralik, sest söön päevas kaks korda ja sellest piisab. Nt võin esimeseks toidukorraks süüa suure pitsa ja peale veel magusa saiakese ja kohvi ja kõht püsis mul täis kuus tundi ja alles siis sõin teise toidukorra. Muidugi see näide nüüd oli selline äärmuslik näide mida ma ilmselgelt väga tihti ei harrasta ja mis pole ka tervislik toiduvalik. Kuid jah olen suutnud sellise intervallpaastumisega kaotada 6 kilo :) enamjaolt ikkagi tervislikud toiduvalikud ;)

  3. U ütleb:

    Mulle ei maitse üldse mingist muust kui nisujahust tehtud pastad. :(
    Olen kodus proovinud täisterapastasid ja tatrajahust pastat, aga no… ei kõlba. Mina seda kodus söödavaks teha ei suuda ja toidukohtades pole ka paremat saanud. Kõhtu küll täidab, aga maitseelamusest on asi kaugel. Seega pigem söön harva, aga seda “õiget” pastat.
    Sellega olen nõus, et võiks vähem õli ja suhkrut mitte kasutada. Mina tellin Vapianost mõned korrad kuus salateid, seetõttu ei näe mõtet originaalkoostist muuta. Kes mitu korda nädalas väljas söömas käib, siis sellele on need näpunäited kasulikud küll.

    • Paljas Porgand ütleb:

      PS! Täistera pasta on ka nisujahust ;)

      Aga nii huvitav… mulle maitsevad just tatra, oa, läätse jms pastad ENIM. Võib-olla see teadmine, kuidas nad mu keha paitavad, teevad nad mulle ni isuäratavaks? Keha üldse ei taha seda valget nisu jms süüa.

  4. S ütleb:

    Rikkalik kingikott on küll ilmselge liialdus selle kohta :)

  5. Merlin ütleb:

    Radisson Blue hotelli 24.korrusel on ka väga mõnus restoran – Lounge24 :) Soovitan seda vaadata – vaade on imeline, teenindajad sõbralikud ja alati proovivad nii palju vastu tulla, kui võimalik, toidud on ülimaitsvad – on nii veganitele kui ka lihasööjatele mõeldud roogasid. Lisaks on nende baar super – palju erinevaid valikuid, baarimehed/naised teevad vajadusel ka kliendipoolset kokteile, mida menüüs pole. Soovitan

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga