Minu väga hea aasta

minu-väga-hea-aasta-raamat-märkmik-kaisi-kask-2016-detsember-jaanuar-2017-uus-lubadused-edulugu-paljas-porgand-merilin-taimre
Meik & foto - Janne Jüsma (janne.ee)

Meik & foto – Janne Jüsma (janne.ee)

Nii pea kui kalendrileht saab detsembrikuule pööratud, koidab mulle kui kiiiiresti on järjekordne aasta möödunud. Kas ma olen ainus, keda paneb see mõtlema seljatatud aastale kui “palju ma suutsin korda saata?” ajale… Minus tärkavad seejärel küsimused, kas ma olen rahul mööduva aastaga, kas ma suutsin midagi suurt korda saada, kas ma täitsin oma eesmärgid, kas ma oleks võinud rohkem ära teha, kas mul jäi midagi tähtsat tegemata ja, mis kõige tähtsam, kas ma andsin endast parima sel aastal?

Kuidas võtta oma ajast maksimum?

minu-väga-hea-aasta-raamat-märkmik-kaisi-kask-2016-detsember-jaanuar-2017-uus-lubadused-edulugu-paljas-porgand-merilin-taimre

Meile kõigile on antud 24 tundi ööpäevas, kuid ometi on neid, kes jõuavad teistest sama ajaga tunduvalt rohkem korda saata.

Slight edge

Kuulasin hiljuti üht sellist huvitavat audio booki nagu “The Slight Edge” (Jeff Olson). Põhimõtteliselt selgitab see ära, mis on eduka ja mitte-eduka inimese suurim erinevus, kui kõrvale jätta eeldused suureks karjääriks (haridus, ressursid, võimalused). Kõige suuremaks teguriks on iga sammu, kui pisikese ja esmaspilgul tähtsusetu tahes, jälgimine. Tähtsustades iga oma vaba hetke, iga pisikest võimalust midagi korda saata ja töötades vaid eesmärgipäraselt loome me võimaluse ehitada tuhandetest väikestest õigetest otsustest ühe suure eduloo.

Raamatut kuulates tundsin ma end mitmes kohas ära. Mult küsitakse alatihti, kuidas ma kõike suudan? Kas mul on tõesti 48 tundi ööpäevas, et ma leian võimaluse ajada mitme projekti liini korraga, käia veel siin ja seal, olla koguaeg pildis ja siis veel trenni teha ja tervislikult toituda ka. “Kuidas sa, Merilin, seda teed?”

Mul pole kodus telekat, mul pole tööaeg 9-17, ma ei ärka nädalavahetusel kell 12 pohmellis peaga ja ma ei ole kunagi tegevuseta. Ükskõik, kus ma olen või mida ma teen, olen ma tegevuses parema karjääri nimel. Ma võtan vastu kõikvõimalikke projekte, ma töötan oma unistuste nimel alates minutist, mil üles ärkan, lõpetades voodisse minekuga. Ma leian aega iga päev enda eest hoolitsemiseks – tervislik toitumine, trenn, füüsiline lõdvestus ja piisav uni ei puudu naljalt mu päevast.

Ja ometigi kui kõik teavad, et ma olen ajaliselt väga piiratud ja rabelen alati ringi, siis ma olen üks metsikult õnnelik inimene, sest ma ei tööta päevagi oma elus. Ma teen mida armastan ja seda suure kirega ning ma olen äärmiselt õnnelik, et sellest on suure vaevaga sirgunud mu töö, mu elu, mu beebi – mu Porgand.

Planeerimine

Ma elan nina märkmikus ja sean kõik oma sammud vaid selle järgi. Üks päev andis mu telefon otsad, läpakat mul kaasas polnud ja tegus päev ootas ees. Kõik läks nii tuksi kui vähegi minna sai, sest mul puudus ligipääs kalendrisse. Jäin igale poole kohe hiljaks, mõnda kohta jäi sootuks minemata ning kurjad sõnumid ja kirjad olid kohe kukil. Minu päevad on algusest lõpuni minuti pealt planeeritud ja ma naudin seda! Liigne vaba aeg tekitab mus tunde, et ma pole produktiivne ja võiksin hoopis suuri tegusid sel ajal korda saata. Eks paljud vaidlevad vastu, aga iga inimene ongi erinev. Olen tugevalt jäär ja meile jääranaistele on see omane. Jah… ma usun tähemärkidesse, hehe!

minu-väga-hea-aasta-raamat-märkmik-kaisi-kask-2016-detsember-jaanuar-2017-uus-lubadused-edulugu-paljas-porgand-merilin-taimre

Seega on elu planeerimine minu arvates võti eduka tuleviku jaoks. Me kõik oleme unustajad ja tunnistan, et mina ei suudaks oma elutempo juures midagi meeles pidada, kui mul poleks olemas märkmikku, kalendrit või assistenti, kes mul kepiga koguaeg sabas tiksuks…

Raamat “Minu väga hea aasta”

minu-väga-hea-aasta-raamat-märkmik-kaisi-kask-2016-detsember-jaanuar-2017-uus-lubadused-edulugu-paljas-porgand-merilin-taimre

Assistenti ma veel endale muretsenud pole, küll aga olen muus osas eeltööd kõvasti teinud. Kaisi Kask on hiljuti andnud välja asjaliku raamatu “Minu väga hea aasta”, mis on mõeldud aitamaks igaüht meist, kes natukenegi elu planeerimise enda kätesse tahab haarata. Tegemist on aasta planeerimise raamatu/töövihikuga, kuhu küsimustele vastates saab oma uue aasta planeerida. Ehk teisisõnu, selle raamatu kirjutab inimene ise. See on hea viis õppimaks iseennast veel paremini tundma, püstitades uusi eesmärke ja veendudes, et iga päev pisikeste sammude haaval selle nimel ka tööd tehakse.

minu-väga-hea-aasta-raamat-märkmik-kaisi-kask-2016-detsember-jaanuar-2017-uus-lubadused-edulugu-paljas-porgand-merilin-taimre

Osale minu Facebooki jagamismängus, et enda uus aasta raamatusse üles kirjutada! Jagan mängus osalenute vahel ära 3 raamatut juba 5. detsembril!

“Minu väga hea aasta” leiate lähimast Apollost, Rahva Raamatust või tellides autori kodulehelt minuaasta.ee.

Märkmik

minu-väga-hea-aasta-raamat-märkmik-kaisi-kask-2016-detsember-jaanuar-2017-uus-lubadused-edulugu-paljas-porgand-merilin-taimre

Lisaks andis Kaisi Kask välja ka pisikese märkmiku, kuhu niisama oma mõtteid kribada, tekkinud ideid talletada või miks mitte kõike maatasa kiruda. Olen ise suur päevikupidaja nagu näete. Blogi on minu päevik, minu mõtted, minu elu. Kui te just blogipidajad pole või armastate käsikirja, siis hoidke märkmik ligi… kes teab, millal ajujaht järsku pahvatab ja suured ideed lennutama hakkavad.

Minu aasta 2016

KUIGI aasta pole minu jaoks veel kaugeltki läbi, sest detsembrikuu tõotab mulle veel väga suuri muutusi ja veel suuremate plaanide elluviimist, siis jagan teiega sellegipoolest oma senist aasta kulgu. Millega Paljas Porgand sel aastal siis hakkama sai?

  • Andsin välja oma teise trükiraamatu “Mu süda kuulub kolmele – toidule, tervisele ja minule”
  • Olen alustanud oma kolmanda raamatu jaoks retseptikogumiku loomisega
  • Võtsin ette oma elu esimese võistlusspordiala. Võistlesin bikiinifitnessis kokku kolmel võistlusel.
  • Sealt sai alguse mu (fitness)modelli karjäär. Pildistamisi on lausa iga nädal.
  • Olen endale toeks saanud uued sponsorid, kes aitavad mu suuri ideid teoks teha. Suurimad tänud Adidas Eestile, Sparta Spordiklubile, MyBody.ee-le, Nocco Eestile.
  • Sain Eesti Blogiauhindadel terviseblogide seas II koha.
  • Kasvatasin oma blogi lugejate arvu kuus lausa 100 000 unikaalse külastaja võrra. Aitäh teile!
  • Instagrami jälgijate kasv 13 000 kasutaja võrra.
  • Facebooki jälgijate kasv 3000 kasutaja võrra.
  • Kolisin aasta jooksul lausa mitu korda ning lõpuks leidsin endale täitsa armsa oma pesa.
  • Ilmutan oma loo koostöös MTÜ Peaasjadega heategevuslikus raamatus (ilmub aastal 2017)
  • Aitasin aastaga kümneid anoreksiahaigeid paremuse poole, vastates kõikidele murekirjadele, kohtudes nendega silmast silma ja olles neile ka passiivselt toeks läbi blogi ja sotsiaalmeedia.
  • Vastasin sadadele murekirjadele, lootuses aidata teid kaasa kaalulangetusel, enesearmastuse leidmisel, tervisliku eluviisiga alustamisel ning muudel teemadel.
  • Sain kajastust TV-s, raadios, podcastides, ajakirjades, ajalehtedes, veebiportaalides jpm.
  • Ning nüüd väike uudis ka… Käisin vaatamas esimest potentsiaalset kinnisvaraobjekti, kuhu oma kohvik püsti panna! You heard me!!!

Suured plaanid aastaks 2017

  • Anda välja oma kolmas trükiraamat
  • Osaleda sügisel järjekordsetel bikiinifitnessivõistlustel
  • Hakata toitumisnõustajaks
  • Reisida kuhugi paradiisi
  • Rajada KOHVIK PALJAS PORGAND!

Ja nii ilusate mõtetega ma soovingi lõpetada. Kui plaanipäraselt möödus sinu aasta 2016? Mis on sinu plaanid uueks aastaks? Kriba kommentaaridesse, tahan väga kuulda!

minu-väga-hea-aasta-raamat-märkmik-kaisi-kask-2016-detsember-jaanuar-2017-uus-lubadused-edulugu-paljas-porgand-merilin-taimre

Meik & foto – Janne Jüsma (janne.ee)

“Tulevik kuulub neile, kes usuvad oma unistuste ilusse” Eleanor Roosevelt

16 Kommentaari

  1. […] uskumuses, et iga minut on arvel ning nagu olen kunagi kirjutanud “slight edge“-st (loe SIIT!), siis see kuidas sa veedad oma minuteid, määravad ära sinu edu elus. Nii olen […]

  2. Kristina ütleb:

    Sulle pakutakse tohutult erinevaid tooteid proovida ja seda reklaami eesmärgil. Just see reklaami eesmärgil teeb natuke ettevaatlilikuks. Kas kõik asjad ikka on nii head ja kasutamist proovimist väärt tekib mõte.

    • Paljas Porgand ütleb:

      Tere,

      Keegi ei sunni mind. Ma võtan vaevaks kirjutada vaid toodetest, mida proovinud ja meeleldi kasutan ja usaldan, et head asja ka teiega jagada. Jah, saadetakse meeletult tooteid, aga sa ei kujuta ette kui paljud neist teieni ei jõua.. ;) Kas see käis selle raamatu pihta? Sest siin ju pole kahtlustki kui laheda asjaga tegu eriti elu ja eesmärke planeerivale inimesele :)

  3. Anneli ütleb:

    Minu aasta 2016 on olnud mitmekülgne, alustasin uuel töökohal, mis mulle meeldib, karjääriredelil olen ka nati ülespoole roninud, stressi seetõttu juures. Aga õhtuti kodus oma teisepoolega olles ununeb kogu see pinge, et järgmisel päeval uuesti vägikaigast edasi vedada.
    Eks meil ole käsil hetkel ühine projekt-oma maja. Eks see ole ka stress omamoodi, kuid see füüsiline mässamine ehitusplatsil on mõnus ajaviide, mis viib mõtted erinevatelt ehitusfirmadelt ja nendega seotust, eemale. Eesmärk 2017 aastaks on lõpuks ometi sissekolida ja seda omatehtud kaunikest nautida ja oma aed kujundatud saada.
    Soovin kõigile edu nende ettevõtmistes, kindlasti ei tasu pead norgu lasta, kui miskit kohe ei õnnestu ja kõike kõige paremat uuel aastal ning püüelge oma unistuste poole!

  4. Elen ütleb:

    Tore on kuulda, et kellelgi väga tore aasta on olnud :) Eile just kohvitassi taga sõbrannadega jutustades saime aru, et see aasta pole kellelegi meile väga hea aasta olnud. Ja mul pole kunagi enne nii olnud, aga ma tõesti sooviks, et see aastanumber juba vahetuks, et saaks keerata nn. uue lehe. Palju segaseid aegu on sellel aastal olnud, inimesid mu ümber on olnud väga rahutud (seda väitsid ka sõbannad oma tutvusringkonna kohta). Ootan järgmisest aastast suuremaid muudatusi, väljakutseid iseendale, uut töökohta ning palju sõpradega koosolemist. Selle aasta suurimaks õnnestumiseks siiski võib pidada trennirutiini loomist. Käin 3-4 korda nädalas trennis ja väga mõnus tunne. Sulle soovin kõikide su soovide täitumist! :)

  5. Martti Ojamaa ütleb:

    Tsau ögeduskuubis!

    Kus kohas kuida kuulasid Slight Edge raamatut?

    Päikest päevadesse!

  6. M ütleb:

    Sa oled nii mõnus, kiirgad kõike head ja ajab positiivselt kadedaks :) Mulle meeldib, et Sa oled nii avameelne ja enesekindel. Lisaks oled Sa suurepärane näide sellest, et iga inimene peaks tegema seda, mis talle tõeliselt meeldib – vaid nii saab olla edukas ilma läbipõlemiseta. Ma ei ole Su blogi pikaaegne jälgija ja tunnen isegi veidi kurbust, et selleni nii hilja jõudsin (kuigi paljasporgandist olin loomulikult ka varem kuulnud, ei olnud Su blogi varem lugema juhtunud).

    Lõppu aga ka kaks küsimust:
    Kuidas olla parimaks toeks sõbrannale, kes vaevleb toitumishäirete küüsis? Saab küll juba spetsialistide abi, aga kuidagi tahaks ikkagi tuge pakkuda ja paranemisele kaasa aidata.

    Olen lugenud mõnesid Su postitusi erinevate valgulisandite jms kohta, aga küsin siiski ka soovitust. Teen trenni u 4-5 korda nädalas, enamasti jõuan trennist koju kella kümne ajal õhtul ja siis midagi suurt enam süüa ei tahaks, milline toidulisand sel puhul kõige paremini sobiks? Proteiinipudingud või -batoonid või ei ole tegelikult eriti vahet? (Eesmärk on üldiselt heas vormis olla ja ideaalis 2-3 kg kaotada)

    • Paljas Porgand ütleb:

      Ma tänan Sind nii armsate sõnade eest!! Rõõm on motiveerida ja kaasa aidata kellegi teise eduloole :)

      1. Püüa ta paranemist tähele panna ja seda kiita: “Sa näed palju tervem ja kaunim juba välja” Kindlasti mitte tuua esile juurde võetud kilosid, kitsaks jäänud riideid jms kaalutõusu tulemusena. Toit on hell teema ja seda ei tasu puudutada. Ära uuri palju ja mida ta sööb/söönud on. Kui temaga tegelevad spetsialistid, siis see on nende ülesanne. Kõige parem on tal lihtsalt mõtteid eemal hoida anoreksiast, olles lihtsalt sõbranna, veetes koos aega ja tehes midagi elurõõmsat ja tervislikku. Sõbranna juuresolekul väldi kommenteerimast teisi, nende keha, välimust jne. Kõige tähtsam on lahti lasta moondunud iluideaalist ja leppida endaga. :)

      2. Kui sööd päeva jooksul piisavalt ja mitmekülgselt ning õhtul pärast trenni otseselt süüa ei soovi, siis soovitan Sulle pigem taastusjooki, mis sisaldaks 50:50 valku ja süsivesikuid. Või siis valgujooki, millest võiksid saada u 25g valku ja süüa kõrvale mingi puuvili (banaan, õun vms). Põhimõtteliselt võid ka süüa batooni või pudingit, aga batoonide puhul jälgi selle rasvasisaldust. Pärast trenni on targem hoida rasvad madalal, et valgusüntees oleks maksimaalne :) Muidugi ei trumpa miski üle ühte head ja tervislikku kodujuustu- või kanasalatit!

  7. mariel ütleb:

    Ma e i j õ u a kohvikut ära oodata!! Vau- super :)

  8. Tuuli Ivainen ütleb:

    Hei!

    Huh, pean lihstalt mainima, et Sina, Su blogi ja Su postitus on üht suurt-suurt aplausi väärt! Nii meeletult inspireeriv! Ehe näide sellest, kuidas tegutsemine ja sihikindlus viib olemasolevate unistuse täitumiseni ning veelgi suuremate kujunemiseni. Iga kord Su postitusi lugedes, tunnen, et olen justkui saanud jällegi suure motivatsioonilaksu tegutsemiseks juurde! Tohutult äge oled, jätka samas vaimus! ;))

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga