Kuidas põletada rohkem rasva?

enne-pärast-tulemus-merilin-taimre

#1 Söö piisavalt!

Ära hoia oma keha teadmatuses! Meie keha funktsioneerib paremini kui me ei üllata seda koguaeg. Püüa süüa oma toidukordi iga päev teatud ajavahemikus, mine magama iga õhtu umbes samal ajal, treeni iga päev samal ajal ja püsi oma treeningkava juures. See tagab kehale stabiilse aluse, et töötada efektiivsemalt ning seejuures kiirendada meie ainevahetust.

Vahel tekib rasvapõletuse pikal teekonnal tunne, et kõige lihtsam viis kaalu langetada, on lõigata oluliselt väiksemaks oma päevast kalorite hulka, lootuses, et vähem toitu tähendab kiiremat rasvakaotust. Kuid tulemus on otse vastupidine! Esmalt röövib keha energiat lihaste arvelt ning alles hädaolukorras läheb rasvade kallale. Niisiis tuleneb kaotatud kaal lihasmassilt mitte rasvalt. Süües tasakaalukalt ja tervislikku toitu ning jäädes kindlaks oma treeningplaanile, on võimalus tõeliseks rasvakaotuseks!

#2 Söö süsivesikuid!

Kinoa-puder-süsivesikud-tervislik

Paljudele seostub kaalulangetusega kohe süsivesikutevaene dieet. Kui soovid rasva kaotada, siis veendu, et sööd iga päev vajalikus koguses kvaliteetseid süsivesikuid nagu näiteks pruuni riisi ja kinoat. Süsivesikud annavad meile energiat terveks päevaks ning aitavad kaasa meie treeningu efektiivsusele.

#3 Ära hoia oma keha teadmatuses!

Meie keha funktsioneerib paremini kui me ei üllata seda koguaeg. Püüa süüa toidukordi iga päev teatud ajavahemikus, mine magama iga õhtu umbes samal ajal, treeni iga päev samal ajal ja püsi oma treeningkava juures. See tagab kehale stabiilse aluse, et töötada efektiivsemalt ning seejuures kiirendada meie ainevahetust. Sealjuures väldi ekstreemdieete, paastumisi ja puhastuskuure, mis seavad su keha šokiseisundisse. Selle tulemusena aeglustub ainevahetus kolinaga ning jälle normaalselt toitudes, hakkab keha ruttu rasva talletama, et nö ellu jääda järgmise kriisi ajal.

#4 Rakenda harjutusi tehes raskusi!

jõusaal-harjutus-lihas

Ei, jõutreening ei tee sind suureks ning mehelikuks. Sel teemal pikemalt siit! Ainult kardiotrenn ei aita meil kasvatada lihaseid ning saavutada seksikat toonuses keha. Lihased kiirendavad meie ainevahetust ning teevad meie kehast rasvapõletusmasina!

#5 Too vaheldust oma treeningusse!

Nagu me ise, on ka meie keha üpriski tark. Kui me teeme iga treeningkord samu harjutusi, siis meie keha õpib kasutama lihaseid selle jaoks võimalikult optimaalselt ning adapteerub sellega. See ei nõua lihastelt enam esialgset pingutust. Seetõttu on tähtis lihaste kasvatamiseks läheneda harjutustele erinevate külgede alt. Teine hea moodus on võtta kasutusse iga kord väheke raskemad raskused, et keha proovile panna.

#6 Võta aega puhkamiseks!

uni-trenn-puhkus-tervis

Kui treenides ei nähta tulemusi piisavalt kiiresti, siis tihtipeale tõstetakse treeningkoormust ning ei anta kehale aega treeningujärgseks taastumiseks. See viib vaid vigastuste ning kurnatuseni. On vale arvata ka, et mida rohkem kaloreid põletada, seda rohkem põletatakse ka rasva. Tundide viisi ratta või jooksulindi peal veetes, hakkab su keha lagundama lihaseid, mille nimel oled eelnevalt kõvasti vaeva näinud. Selle asemel, et tunde päevas treenida, lase professionaalil endale sobilik ja efektiivne treeningkava koostada ning ära unusta premeerida end puhkepäevadega, mil su keha tegelikult lihast ehitab!

#7 Lülita telefon treeningu ajaks välja!

telefon-jõusaal

Tänapäeval istuvad inimesed telefonis igal võimalusel ning kulutavad kümneid minuteid ise sellest aru saamatagi. Nii võib kohata jõusaalis inimesi, kes treenivad kõvasti, kuni telefon teeb piuksu ja end seejärel online-i unustavad. Ära võta telefoni kaasa või lülita see lihtsalt välja! Nii ei anna sa võimalust millelgi end treeningu ajal segada. Sama kehtib ka sõbrannade kohta. Naised on jutupaunikud ja paratamatult jäävad jõusaalis lihastemägede peale kihistama või teiste naiste vormi kadestama. Leppige sõbrannaga kokku, et treeningu ajal te üksteist ei sega või jäta sõbrannatamise aeg kohvikutesse!

#8 Ära peta ennast!

Äkki sa vaid arvad, et toitud väga tervislikult ja treenid korralikult? Vaata kogu oma igapäev kriitilise pilguga üle: kas sa ikka liigud piisavalt, teed sa trenni hingeldama panevalt, kas maiustad liiga tihti või sööd toite, mis sinu toitumiskavasse ei peaks kuuluma? Kui siit ja sealt tuleb väike kõrvalekalle, siis ei saagi oodata märkimisväärseid tulemusi. Proovi kasvõi 1 nädal olla nii range kui suudad ja vaata, kas tunned või näed erinevust. Arvatavasti mõistad, et see polegi nii raske ja tulemused on seda kõike väärt! Kuldne reegel: kui sa ei anna 100%, siis ära oota näha tulemusi 100%-liselt.

#9 Ole kannatlik!

enne-pärast-tulemus-merilin-taimre

“Ma sõin terve nädala tervislikult ja tegin trenni ka veel, miks ma rasva pole kaotanud?” See ei käi nii lihtsalt ja kiiresti. Vaev teebki selle tulemuse nii magusaks. Toitu tervislikult iga päev ja järgi oma treeningkava ning tulemused ei saa kaugel olla. Pea meeles, et iga väiksemgi muutus on siiski muutus!

Veebilehe sisu ei ole lubatud avalikustada, levitada või kasutada mistahes viisil ja kohas sh meedias ilma autori kirjaliku loata. Ka osaliste tekstide või tsitaatide avaldamise korral meedias tuleb küsida kirjalikku luba. Loa saamisel peab avalikustamisel säilima viide info algallikale va juhul kui ei ole kokkulepitud teisiti. Veebilehe sisu võib printida vaid isiklikuks kasutamiseks. Postitustes olev informatsioon on ainult informeerimise eesmärgil ning autor ei vastuta informatsiooni õigsuse eest. Tegemist ei ole meditsiiniliste soovitustega ning meditsiiniliste küsimustega tuleks alati pöörduda meditsiinitöötaja poole.

8 Comments

  1. Irena says:

    Tere.
    Kuna TEil suur kokkupuude igasuguste trennidega,siis sooviks küsida,et millal hakkab keha rasva põletama kõndimise ajal.Kas peale 30 või 40 min.kõndimist?

    Tänud ette.

  2. […] Kuidas põletada rohkem rasva? […]

  3. […] Kuidas põletada rohkem rasva? […]

  4. […] Kuidas põletada rohkem rasva? […]

  5. Eleri says:

    Mulle on millegipärast jäänud meelde, et promosid SV-vaba toitumist? Küsin sellepärast, et viimane artikkel soovitab süüa süsivesikuid.

    • Tere Eleri,

      Kardan, et olete valesti aru saanud. Ei ole kunagi promonud ühtegi äärmuslikku dieeti, mida süsivesikutevaba toitumine kindlasti oleks. Ainus kord, kui süsivesikute teemal veel olen kirjutanud näeb välja selline:

      “Rasvad või süsivesikud. Oleneb missugust valku ma söön, aga kui tegemist on näiteks väherasvase kanalihaga, siis lisan oma taldrikule avokaadot, oliiviõli või pähkleid. Süsivesikuid tarbin ma väga vähe. Mitte, et ma neid kahjulikuks peaks, vaid ma pigem leian, et kartulid, pasta- ja riisitooted jäävad maitsest vajaka. Saiast ja muudest lihtsüsivesikutest rääkimata. Köögiviljad on aga mahlakad ning maitseküllased ilma igasuguste kastmete ja maitseaineteta!”

      Süsivesikuid leidub paratamatult igal pool. Muidugi tasub hoiduda lihtsüsivesikutest, millest olen varem juttu teinud ja ajate ehk segi liitsüsivesikutega, millest selles postituses juttu. Lihtsüsivesikuid leidub pagaritoodetes, maiustustes, valges kartulis, valgetes jahutoodetes ning paljus muus. Nendest tasub tõesti hoiduda, kuid tervislikumad süsivesikud peituvad sellistes imelistes toiduainetes nagu seda on kinoa, köögiviljad, puuviljad ja täisteratooted! Aga väga hea küsimus ning loodan, et saite vastuse!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Sellelt lehelt sisu kopeerimine keelatud.