Kuidas k├Ándides kordi rohkem kulutada?

merilin-taimre-paljas-porgand-fitness-sport-kepik├Ánd-kepi-k├Ándimine-├╝lekaal-taastumine-taastusravi-tervis-tervislik-rasv-rasvap├Áletus-bungy-pump-eesti

merilin-taimre-paljas-porgand-fitness-sport-kepik├Ánd-kepi-k├Ándimine-├╝lekaal-taastumine-taastusravi-tervis-tervislik-rasv-rasvap├Áletus-bungy-pump-eesti

├ťks ja ainus sport, milleta me keegi hakkama ei saa, on k├Ándimine. Me teeme seda absoluutselt iga p├Ąev, kui me just ei ole m├Áne haiguse v├Ái ├Ánnetuse t├Áttu f├╝├╝siliselt piiratud. Kahjuks aga ei liigu keskmine inimene piisavalt palju. Seda p├Áhjustab istuv t├Â├Â, mitte-aktiivne elustiil, mugavus ning v├Áimalus saada k├Áik k├Ątte kodust lahkumata.┬áElame internetiajastul, mil meile tuuakse toit koju k├Ątte, k├Áik rahalised tehingud teeme kodust lahkumata ja isegi t├Â├ saab mugavalt arvuti tagant tehtud. Isegi inimestega suhtlemiseks pole vaja f├╝├╝silist kontakti, sest on olemas sotsiaalmeedia, telefon, videok├Áne jpm. Aga millal me siis ├╝ldse end liigutame? Kui sul on n├Árgad liigesed, oled taastusravil v├Ái┬átahaksid lihtsalt oma k├Ándimist muuta efektiivsemaks, siis on kepik├Ánd midagi sinule!┬áKepik├Ánd on odav, lihtne ja j├Áukohane pea iga├╝hele; samas on tegemist tavalisest k├Ánnist palju t├Áhusama treenimismeetodiga.

Kepik├Ánd

Olgem ausad, ma pole elus neid keppe k├Ąes hoidnud, veel v├Ąhem nendega k├Ándinud.┬áOlen minagi vaadanud neile ├╝lalt alla, m├Áeldes, et mis trenn see ├╝ldse on? Kuid samas olen v├Ąga avatud maailmavaatega┬áÔÇô alati valmis ├Áppima ja uusi asju asju proovima. Sest kas nii me mitte ei avastagi, mis meile just sobivaim on? Ega aasta tagasi ma ei p├Â├Âranud pilku ka veganluse poole ning ei harrastanud jooksmist. Aga n├Ąe, need on saanud mu igap├Ąevaks n├╝├╝d!

Miks on kepik├Ánd hea?

Nagu iga spordiga, on ka kepik├Ánnil m├Ąrgatav kasu meie tervisele. Toon v├Ąlja peamised viisid, kuidas kepik├Ánd meie kehale hea on:

  • kepik├Ánd on arstlikult soovitatav inimestele, kel ├╝hel v├Ái teisel p├Áhjusel on intensiivne trenn vastun├Ąidustatud v├Ái mitte-soovitatav. N├Ąiteks m├Á├Áduka ├╝lekaalulisuse, kergekujulise liigesekulumisehaiguse, l├╝lisamba kroonilise valu, I ja II t├╝├╝bi diabeedi, m├Á├Áduka raskusega k├Árgverer├Áhuhaiguse, s├╝dame isheemiat├Áve, meeleoluh├Ąirete ja haigusliku kurvameelsuse korral.
  • kepik├Ánni puhul on┬áliigestel lasuv koormus oluliselt v├Ąiksem kui joostes ja h├╝pates, mil koormus liigestele t├Áuseb 3ÔÇô5 korda kehamassist suuremaks.
  • lisaks alakeha lihastele┬árakendatakse t├Â├Âle┬áka ├Álav├Â├Â, ├╝lakeha ja nimmepiirkonna lihased.
  • t├Ástab tavalise k├Ąimisega v├Árreldes energiakulu, arendab vastupidavust ja suurendab organismi hapnikutarbimise v├Áimet umbes 58% tavalisest k├Ąimisest rohkem. Kepik├Ánnil┬ákulutatakse┬átavalise k├Ąimisega v├Árreldes kuni 46% rohkem energiat. Kui tunnipikkuse tavalise k├Ánni energiakulu hinnatakse ca 250 kcal, siis kepik├Ánnil on see umbes 400 kcal (70 kg massiga inimesel).
  • s├╝da ja veresooned saavad kepik├Ánnil hea treeningkoormuse, suureneb ka s├╝dame l├Â├Âgisagedus keskmiselt 17 l├Â├Âgi v├Árra minutis rahuliku liikumise puhul. Kepik├Ánni sportlikumas variandis on v├Áimalik treenida ka submaksimaalse s├╝dame l├Â├Âgisageduse juures.

Kas kepik├Ánd sobib kaalulangetamiseks?

Muidugi sobib! Kaalulangetamiseks sobib mistahes spordiala ja liikumisviis, kuid k├╝simus on kui efektiivne mingi viis on. Kepik├Ánd p├Áletab ligi poole rohkem kaloreid┬ákui tavaline k├Ánd. Mida raskem inimene, seda suurem on kalorip├Áletus ja vastupidi.

merilin-taimre-paljas-porgand-fitness-sport-kepik├Ánd-kepi-k├Ándimine-├╝lekaal-taastumine-taastusravi-tervis-tervislik-rasv-rasvap├Áletus-bungy-pump-eesti

Kaalulangetuse juures tuleb m├Áista natuke ka f├╝sioloogiat. Inimestel on maksas gl├╝kogeenivaru, millest vabaneb energia saamiseks gl├╝koos. Olenevalt kui t├Ąis me oma gl├╝kogeenivarud eelnevalt s├Â├Ânud oleme, j├Ątkub seda varu umbes 45 minutiks alates treeningu algusest. Ehk siis organism hakkab energia saamiseks rasva p├Áletama alles p├Ąrast 45-minutilist treeningut. Pooletunniline treening on k├╝ll hea ├╝ldise toonuse t├Ástmiseks, kuid rasvap├Áletust kui sellist ei toimu. Seet├Áttu┬áv├Áiks┬átreeningu pikkuseks olla kenake 1,5 tundi.

merilin-taimre-paljas-porgand-fitness-sport-kepik├Ánd-kepi-k├Ándimine-├╝lekaal-taastumine-taastusravi-tervis-tervislik-rasv-rasvap├Áletus-bungy-pump-eesti

Kaalulangetuseks on eriti efektiivne teha kepik├Ándi kui intervallitreeningut. L├Ąbi teatud vahemaad kiiremini, osa aeglasemalt, vahepeal v├Áimle ja viska sisse ka m├Áned h├╝pped ja k├╝kid. Lihtne┬ávalem efektiivsemaks rasvap├Áletuseks ning keha v├Áimeks j├Ątkata rasvap├Áletust ka p├Ąrast treeningut.

Kellele on kepik├Ánd m├Áeldud?

Kepik├Ánnist saavad kasu nii noored kui vanad. Noored v├Áivad vabalt proovida just ├╝lalmainitud intervalltreeningut v├Ái isegi keppidega jooksmist. K├╝psemas eas on m├Áistlikum j├Ą├Ąda paraja tempoga k├Ándimise juurde.┬áKepik├Ánd sobib v├Ąga h├Ąsti ka ├╝lekaalulistele, kellele v├Áivad paljud spordialad ├╝lekaalu t├Áttu olla raskendatud. Kepik├Ánd ei koorma p├Álvi ega teisi suuri liigeseid, nagu teeb seda jooksmine. Siiski on see kasulik iga├╝hele ÔÇô nii v├Ąhetreenitutele kui neile, kes soovivad harjutada suurema koormusega.

Missugust varustust kepik├Ánniks vaja on?

Treeninguks l├Ąheb vaja vaid paari k├Ąimiskeppe, mugavaid jalan├Áusid, sportlikku riietust ja muidugi armastust liikumise vastu. K├Ándida saab igal pool ilma igasuguse hinnalise liikmestaatuseta: metsas, pargis, linnat├Ąnavail, maanteel, terviseradadel, rannas, m├Ągedes ja rabas.

merilin-taimre-paljas-porgand-fitness-sport-kepik├Ánd-kepi-k├Ándimine-├╝lekaal-taastumine-taastusravi-tervis-tervislik-rasv-rasvap├Áletus-bungy-pump-eesti

Riiete valikul tuleks j├Ąlgida, et alumine kiht keha vastas laseks niiskust l├Ąbi, j├Ąttes nii keha kuivaks. Parimad jalan├Áud kepik├Ánniks on pehme ja painduva tallaga. Kuid muidugi on k├Áige olulisem varustus siiski kvaliteetsed ja vastupidavad k├Ánnikepid!

BungyPump

Minu esimesele kepik├Ánni kogemusele aitas kaasa BungyPump, kust sain┬ákogu nende kepivaliku proovimiseks. Kui ma varem arvasin, et k├Áik kepid on ├╝he puuga l├Â├Âdud, siis tegelikult on iga├╝hel oma eesm├Ąrk treeningul. Kepid on saadaval erinevate mudelitena, mille takistus j├Ą├Ąb 4 ja 10 kilogrammi vahele. Muidugi mida suurema takistusega kepid, seda raskem ka treening. Lisaks raskusastmele erinevad need j├Ąikuse, vedrustuse, pikkuse ja v├Ąrvi poolest. Just t├Ąnu unikaalsele vedrustusele, ei p├Áruta BungyPumpi kepid liigeseid! Treeningkeppide pikkus on reguleeritav, sest nendel on 20 cm kokkusurumise k├Ąik. Kui vorm on juba tugevam, siis tasub teha treeningkepid pikemaks. Nii saab ka suurema koormuse.

Mina sain proovida:

  1. BungyPump Slimline, 4 kg ÔÇô 4-kilogrammise takistusega treeningkepid. Tegemist on nende k├Áige lihtsama mudeliga, s├Ąilitades teiste mudelite kvaliteeti ja vedrustust. Sobilik nendele, kes alles alustavad treeningutega. K├Ąepide on peenem ning reguleeritav.
  2. BungyPump Number One, 4 kg┬áÔÇô 4-kilogrammise takistusega treeningkepid on sobilikud igap├Ąevasteks treeninguteks ning m├Áeldud neile, kes soovivad alustada treenimist, hoida oma f├╝├╝silist vormi v├Ái teha taastusravi.
  3. BungyPump Pink Charity, 4 kg ÔÇô┬ásamad treeningkepid, kuid roosat v├Ąrvi.
  4. BungyPump Energy, 6 kg ÔÇô 6-kilogrammise takistusega j├Áuliseks treeninguks m├Áeldud k├Ąimiskepid, mis on sobilikud neile, kes on juba tuttavad BungyPump-i tehnoloogiaga, treenivad aktiivselt ning otsivad v├Ąljakutset.
  5. BungyPump Power, 10 kg ÔÇô 10-kilogrammise takistusega treeningkepid, mis on suunatud peamiselt neile, kes treenivad tihedalt ja otsivad t├Áelist v├Ąljakutset. Sobilikud tippsportlastele (n├Ąiteks hokim├Ąngijad, iluuisutajad, jalgpallurid, poksijad), kes vajavad suuremat v├Ąljakutset, kui BungyPump Energy kepid suudavad pakkuda. Tegemist on k├Áige tugevamate keppidega.
  6. BungyPump Walkathlon ÔÇô kaks ├╝hes, 4- ja 6-kilogrammise takistusega ja j├Ąiga vedrustusega kepid, mis sobilikud nii sportimiseks, kui ka matkamiseks.┬áSisseehitatud takistus v├Áimaldab efektiivselt, aga samas kergelt teha fitness- ja j├Áutreeningut. Samal ajal on fikseeritud asend sobilik matkamiseks m├Ągedes, kaljusel maastikul v├Ái toetuseks libedatel pinnastel.┬áReguleeritava lukustusmehhanismiga saab kepi muuta kiirelt ja lihtsalt vetruvast j├Ąigaks.

Kasutades sooduskoodi “paljasporgand” on k├Áik tooted BungyPump veebipoes lausa -25% soodsamad┬á(kehtib kuni oktoobrikuu l├Ápuni)!

merilin-taimre-paljas-porgand-fitness-sport-kepik├Ánd-kepi-k├Ándimine-├╝lekaal-taastumine-taastusravi-tervis-tervislik-rasv-rasvap├Áletus-bungy-pump-eesti

Esimene kord neid proovida oli k├╝ll ├╝sna pull. Nagu ├Ápiks esimest korda elus k├Ándima. Kuid juba 10 minuti m├Â├Âdudes, oli asi k├Ąpas! J├Ąrgmine kord kui l├Ąhen jalutama, p├Ąikeseloojangut nautima v├Ái l├Ąhedastega┬ácatch-upima, v├Átan kepid kaasa! Sest kasutades k├Ándimisel BungyPump raskustakistusega keppe, on v├Áimalus saavutada 77% efektiivsem treening kui tavak├Ánniga ning 39% efektiivsem kui kasutades tavap├Ąraseid k├Ąimiskeppe. Kui teistel on koer v├Ái lapsevanker k├Ąe otsas, siis mul kepid, hehe.

Kepik├Ánni tehnika

Ei, suusakepid ei ole sobilikud. Kepik├Ánni kepid peavad olema ikkagi l├╝hemad, et keppi k├Ąes hoides moodustaks k├╝├╝narvars maaga 90-kraadise nurga. Tehnika pole ├╝ldse raske ÔÇô k├Ąed ja jalad t├Â├Âtavad nagu tavaliselt k├Ánnil, samm on pisut pikem ja kere veidi ette kallutatud, liikudes tuleb hoida ├Álad all ning selg sirge.

merilin-taimre-paljas-porgand-fitness-sport-kepik├Ánd-kepi-k├Ándimine-├╝lekaal-taastumine-taastusravi-tervis-tervislik-rasv-rasvap├Áletus-bungy-pump-eesti

Kepp peaks asetuma maha alati koos vastasjala kannaga ning k├Ąet├Áuge peab l├Áppema puusa taga. Sageli eksivad algajad sellega, et viivad k├Ąe liialt kaugele ette, samm j├Ą├Ąb liiga l├╝hikeseks, k├Ątt ei t├Áugata l├Ápuni taha ja keha on liiga p├╝stises asendis. Kui kepik├Ándi ├Áigesti teha, peaksid v├Ąlja n├Ągema igati elegantne mitte nagu ├╝rgmees!

merilin-taimre-paljas-porgand-fitness-sport-kepik├Ánd-kepi-k├Ándimine-├╝lekaal-taastumine-taastusravi-tervis-tervislik-rasv-rasvap├Áletus-bungy-pump-eesti

Ja l├Ápetuseks tunnen huvi, kui paljud on reaalselt kunagi kepik├Ándi proovinud v├Ái harrastavad seda pidevalt? Mis teile selle spordiala juures enim/v├Ąhim meeldib?

10 Kommentaari


  1. Fatal error: Allowed memory size of 536870912 bytes exhausted (tried to allocate 262144 bytes) in /data01/virt71985/domeenid/www.paljasporgand.ee/htdocs/wp-includes/plugin.php on line 201

    Fatal error: Allowed memory size of 536870912 bytes exhausted (tried to allocate 262144 bytes) in Unknown on line 0