Pea kalorivabad köögiviljafritterid

paljas-porgand-merilin-taimre-köögvilja-fritterid-lihtne-odav-tervislik-kiire-retsept

paljas-porgand-merilin-taimre-köögvilja-fritterid-lihtne-odav-tervislik-kiire-retsept

Mida lähemal suvele, seda lähemal oleme kodustele põllusaadustele. Kes ei tahaks hommikul ärgates paljajalu lipata koduaias üle kastese muru, pista näpud mulda ja sealt välja tirida ühe porksi ja valida välja kõige suurema suvikõrvitsa. Siis kuuled, kuidas kukk kireb ja kanad kaagutavad, ning pistad pea kanakuuri, et need kõige värskemad munad sealt pihta panna.

paljas-porgand-merilin-taimre-köögvilja-fritterid-lihtne-odav-tervislik-kiire--muna-fenkol-apteegitill-suvikõrvits-porgand-retsept

Okei, viimane on highly unlikely. Korteriinimene ajab üldse kulmu kortsu ning ei mõista sõnagi, mida ma kirjutan, haha! Tegelikult on nalja vähe, kuna ma ise olen ka see korteriinimene, kes ei pista mitte sõrmi mulda, vaid leiab end Solarise Toidupoe köögiviljaleti vahelt. Vähemalt on valik suur, köögiviljad uhked ja ämblikest ei jälgegi. Now who’s with me? Hihi!

paljas-porgand-merilin-taimre-köögvilja-fritterid-lihtne-odav-tervislik-kiire--muna-fenkol-apteegitill-suvikõrvits-porgand-retsept

Aga asudes nende eriti lihtsate ja maitsvate fritterite juurde, siis miks valisin ma harilikule eestlasele võib-olla vähe võõrama köögivilja – hariliku apteegitilli ehk fenkoli. Sest Paljas Porgandi üks eesmärke on meid kõiki, k.a mind harida, uusi köögivilju kasutusse harjutada ning põnevaid maitseid proovida!

Fennel-fenkol-harilik-apteegi-till-ravimtaim-tervislik-paljas-porgand-retsept-merilin-taimre

Harilik apteegitill on varsköögivili, ürt ja ravimtaim, mis on mitmetel põhjustel väga tervislik:

  • mugul sisaldab suhkruid, tärklist, valke, mineraalainetest kaltsiumi-, kaaliumi-, fosfori- ja rauasooli ning vitamiinidest provitamiini A, B1-, B2- ja C- ning E-vitamiini
  • viljad ja lehed sisaldavad eeterlikke õlisid, peale selle rasvõli, valkaineid ja veidi suhkrut
  • mõjub söögiisu tõstvalt ja seedimist soodustavalt
  • soodustab kõigi inimorganismi näärmete, eriti aga piimanäärmete sekretsiooni, samuti uriini eritumist
  • abiks köha, hingamisteede katarri ja seedehäirete korral
  • parandab ainevahetust
  • lehed ja seemned teesegus on tõhus vahend külmetuse puhul
  • seemneid kasutada peenestatult sapikivide, neeru ning põiehädade puhul.

paljas-porgand-merilin-taimre-köögvilja-fritterid-lihtne-odav-tervislik-kiire--muna-fenkol-apteegitill-suvikõrvits-porgand-retsept

Kasutada võib nii värskeid maitsetaimi kui ka kuivatatud kujul. Soola ja pipart soovitan lisada maitse järgi. Fritteri segu toorelt maitsta ei tasu, vaid hinnata pigem ühe katsefritteri järgi.

paljas-porgand-merilin-taimre-köögvilja-fritterid-lihtne-odav-tervislik-kiire--muna-fenkol-apteegitill-suvikõrvits-porgand-retsept

Ja juba paar minutit pannil kummaltki poolt praadides, on tulemuseks värvilised ja maitsvad ning muidugi tervislikud köögiviljafritterid. Serveerimiseks kasutasin ma fenkoli lehti, mis näeb välja justkui meile tuttav harilik till, kuid maitselt on väga erinev ning sobib sinna peale kui kirss tordile! Et lisada veel rohkem nn “restoraniilmet”, pritsisin peale väheke balsamico kastet ning kõhuõõnde nad kadusidki, hihi!

paljas-porgand-merilin-taimre-köögvilja-fritterid-lihtne-odav-tervislik-kiire--muna-fenkol-apteegitill-suvikõrvits-porgand-retsept

Kui oled täiesti vegan, siis võib munad vabalt asendada näiteks banaaniga. See lisab väga ägeda magusa kicki. 3 muna võid asendada 2 väiksema või pooleteise suure banaaniga.

paljas-porgand-merilin-taimre-köögvilja-fritterid-lihtne-odav-tervislik-kiire--muna-fenkol-apteegitill-suvikõrvits-porgand-retsept

Lihtne, odav, mahlakas, vitamiinide ja mineraalainete rikas, pealt krõbe, seest pehme, toitev, omapärane.

Köögiviljafritterid
 
Ettevalmistus
Küpsetamine
Valmistamisaeg
 
Kolme värvi köögiviljad ja muna on kõik, mida vajad, et serveerida õhtusöögilauale igati tervislikke, kalorivaeseid ent valgurikkaid köögiviljafrittereid. Nii värsked, mahlakad ja toitvad!
Autor:
Retsepti tüüp: Taimetoit
Kogus: 15 fritterit
Koostisained
Valmistamine
  1. Aseta riivitud fenkol ja suvikõrvits majapidamispaberile või köögirätile laiali, puista üle soolaga ja jäta 15 minutiks "higistama", et vabaneda liigsest vedelikust.
  2. Kuivata fenkol ja suvikõrvits paberi või rätiga ning sega kõik koostisained kokku.
  3. Kuumuta pannil väheke õli ning aseta umbes 1 kuhjaga spl segu fritteri kohta pannile ja vajuta lapikuks.
  4. Prae keskmisel tulel mõlemalt poolt küldseks ning serveeri fenkoli lehtede ja Balsamic kastmega.
Toitumisalane teave
1 portsjon: 1 fritter Kalorid: 38 kcal Rasv: 2 g Küllastatud rasv: 1 g Süsivesikud: 3 g Suhkur: 1 g Sool: 32 mg Kiudained: 1 g Valk: 2 g

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Anna oma hinne: