Kas toidulisandeid saab usaldada?

merilin-taimre-paljas-porgand-tervis-toidu-fitness-blogi-toidulisandid-magneesium-d-c-vitamiin-piparmündiõli-kalaõli-kapslid-mineraalained-lamberts

Toidulisandid on üks aegumatu teema. Veel hiljuti sain nende kohta uusi küsimusi. Kuigi olen vastanud sellele, missuguseid toidulisandeid ma kasutan ning mis otstarbel, siis tõepoolest on jäänud märkimata, kuidas üldse toidulisandeid valida, mille järgi brändidel vahet teha ning mida eelistada… Sest tuleb tõdeda, turg on lai ning apteegiriiulid paistavad olevat sama lõputud kui mu armastus kofeiini vastu.

Seega on minu eesmärgiks selle postitusega suurendada inimeste teadlikkust toidulisandite valiku langetamise osas. Eeldan, et nagu ka minul “teadlikuma tarbimise” algusaegadel, on paljude inimeste teadlikkus selle koha pealt nullilähedane ja lõpuks satub ostukorvi kõige ilusamas purgis, kõige paremini lõhnav/maitsev või nagu ikka – see kõige odavam preparaat. Muidugi on meil apteekides olemas valged kitlid, kellelt nõu küsida, kuid kui tihti seda võimalust reaalselt ära kasutatakse? Ja mis saab siis, kui oled moodne veebipoodleja?

Veebilehe sisu ei ole lubatud avalikustada, levitada või kasutada mistahes viisil ja kohas sh meedias ilma autori kirjaliku loata. Ka osaliste tekstide või tsitaatide avaldamise korral meedias tuleb küsida kirjalikku luba. Loa saamisel peab avalikustamisel säilima viide info algallikale va juhul kui ei ole kokkulepitud teisiti. Veebilehe sisu võib printida vaid isiklikuks kasutamiseks. Postitustes olev informatsioon on ainult informeerimise eesmärgil ning autor ei vastuta informatsiooni õigsuse eest. Tegemist ei ole meditsiiniliste soovitustega ning meditsiiniliste küsimustega tuleks alati pöörduda meditsiinitöötaja poole.

10 Comments

  1. Triin says:

    Tänu sinule avastasin hiivaxi, mis on koos probiootikumidega ka mind väga aidanud 🥰
    Kas neid vōib vōtta koguaeg vói pigem kuuridena ? Vótsin enda esimesed topsid tühjaks ja uusi ei ostnud ning mingi aja pärast hakkas puhitus tagasi tulema. On ohutu koguaeg tarbida ?

    • Hei! Iseenesest küll. Samas peaksid tegelema algprobleemiga, miks su keha ise ensüüme ei tooda? Oled sa ka toitumist muutnud ja selgitanud välja, mis su soolestikku ärritab? Ning kas oled selgitanud välja, kas sul on mikrobioom tasakaalust väljas, sest vastasel juhul peaks keha tootma ensüüme ise? Ensüümide tootmist mõjutavad väga paljud asjaolud – vananemine, ravimid, elustiil, toitumine, mikrobioom jne. Halvimal juhul ei saagi keha enam ensüüme tootma ning siis tõepoolest peadki jääma ensüümidele toetuma. Kui on vaja jätkata ensüümidel, siis soovitan minna üle Hiivaxilt Superzymile või Ladyzymile.

  2. Karita says:

    Mul on küsimus seoses C-vitamiini omastamisega. Kirjutate,et keha ei suuda rohkem omastada kui 200mg ja rohkem ei olegi mõtet korraga võtta. Aga kui kiiresti ta seda omastab? Pean silmas just näiteks löökannust C-vitamiini, mida soovitatakse näiteks algava haiguse puhul? Kui tihti siis peaks seda C-vitamiini võtma,,et ta annaks selle löökannuse koguse välja?

  3. Rubi says:

    Hei! Mul on hoooopis off topic küsimus aga sa ise oled väga tervislik aga kas sa pole mõelnud, et krõbinad ei ole su kassidele loomuomane toit?
    Ise sa ju ei sööks päevast-päeva premade segu, mis väidetavalt on tasakaalustatud ja sisaldab kõiki sulle vajalikke toitaineid ja mineraale/vitamiine. Ma ise võtsin endale hiljuti kutsika ja jäin mõtlema, et tegelikult ju loomad ei ole krõbina-toidulised. Krõbinad on mugav lahendus loomaomanikele aga kas ka loomadele 🤔

    • Hei,

      Kusjuures ma anangi kiisudele ainulst siis krõbinaid, kui olen terve päev ära. Sest liha kuivab ära kui seda liiga palju panna ja liha söövad nad ka kõik korraga ära. Krõbinaid söövad vaid siis kui nälg kallal :) Olen ise sama mõelnud ;)

  4. Kelluke says:

    Tänud postituse eest. Omalt poolt tooksin välja, et toidulisandite annustamisel peab jälgima ka seda, kuivõrd hästi on sinu magu (ja muud seedeorganid) aine omastamiseks ettevalmistatud. Efektiivsele omastamisele aitab kaasa võimalikult hea pH taseme hoidmine kehas ning gluteeni ja laktoosi vältimine. Ühesõnaga kui magu on kiudainerikka toidu puudumise tõttu ja suurest töödeldud toidu kogusest paksu limakihiga kaetud, siis kasu toovad ainult magneesiumi süstid otse tagumikku :)))

  5. Nova says:

    Vitamiin ehk toidulisand – veidi vale võrdlus esimeses lõigus. Toidulisand ei pea olema alati vitamiin. Magneesium on näiteks mineraalaine. Valgupulbrid jne muu kraam on ka toidulisand.
    Tegelikult peakski kõik vitamiinid ja mineraalid kätte saama toidust, mis niikuinii imenduvad toidukompleksis paremini, kui lihtsalt kapslist/ tabletist/ pulbrist. On see siis toidus leiduvate ainete sünergia… Sama on ka siis magneesiumiga. Leian, et mineraalaineid ning vitamiine pole mõistlik pidevalt võtta tavainimesel, kes ei tee väga palju nt trenni (siis on ka mineraalainete kadu suurem). Paraku aga tänapäeva kiires maailmas on kergem ikka fabrikaati suhu toppida, kui puhast kraami osta ja ise valmistada.
    Piparmündiõli tooteid on apteegiriiulitel küll.
    Endiselt on vastakaid teadusuuringuid, kas parem on anorgaaniline magneesiumvorm või orgaaniline. Sidrunhappesoola magneesiumi vorm on ilmselt kõige levinum. Aga ma leian, et pikas perspektiivis imenduvad ka anorgaalised soolad. Keha ei ole rumal, kui on puudust, siis ta kasutab ka võimalust.

    • Haha, aitäh, et välja tõid. Ma isegi ei kujuta ette, miks nii sõnastanud olin :D

      Piparmündiõli ongi, aga mitte antud doosiga ;) On väga madala toimeainesisaldusega.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Sellelt lehelt sisu kopeerimine keelatud.