Baklažaanipitsa

Heh, enne kui arvad, et olen hulluks läinud, siis kuula mind ära! Kes ei armastaks pitsat? Sellist mahlakat, parajalt krõmpsu, rikkalikku, rohke kastme ja juustuga? No muidugi armastan minagi! Aga samas ei taha ju trennis valatud higipisaraid tühja auku valada. Mis siis teha? Ikka üks eriti tervislik pitsa, mis maitseb sama hästi või veel paremini kui see jahusel saiapõhjal pitsa!

Baklažaanipizza

Muidugi ei saa hooplemata jätta, kui tervislik baklažaan ka on:

  • Sisaldab kuni 92% vett, seejärel süsivesikuid 5–6% ja siis veel valke – 1%.
  • Ideaalne meie väljanägemisele noorendades ja niisutades  nahka, andes sellele elastsust, muutes jume säravaks ning vähendades kortse.
  • Hea tervisele ennetades südamehaigusi, tugevdades maksa, vähendades kolesterooli, langetades veresuhkrut, soodustades haavade paranemist, väljutades organismist liigset vett, tugevdades luid, olles kasulik närvidele ning vähendades kaalujälgijate peavalu.

Kindlasti soovid nüüd ruttu retsepti kallale juba asuda? Aga palun!

Baklažaanipitsa
 
Rikkalik, maitsev ning tervislik pitsa, mida saab kohandada vastavalt maitse-eelistusele.
Autor:
Retsepti tüüp: Taimetoit
Kogus: Kahele
Koostisained
  • ½ baklažaani
  • oliiviõli
  • meresoola
  • pipart
  • *soovipäraseid pitsakatteid
Valmistamine
  1. Lõika baklažaan pikuti u 2 cm paksusteks viiludeks, puista peale soola ning lase 30 minutit seista. Seejärel kuivata paberrätiga.
  2. Pintselda üle oliiviõliga ning maitsesta soola ja pipraga. Aseta 180-kraadisesse ahju u 5 minutiks, võta välja ning lisa soovipärased pitsakatted (mida soovid küpsetada).
  3. Seejärel aseta järjekordseks 5 minutiks ahju ning kata veel soovipäraste lisanditega (mida küpsetada ei soovi).
  4. Serveeri, kuni baklažaan on veel soe!
Märkused
Ise valmistasin kõik pitsaviilud erinevalt. Pärast 5 minutit võtsin baklažaaniviilud välja, katsin tomatikastme, küüslaugu, seente ja juustuga ning viskasin ahju 5 minutiks tagasi. Pärast ahjust eemaldamist lisasin veel tomatit, spinatit, feta juustu, kappareid ja peeti.

Kuna Jake meil ikka absoluutselt baklažaani (ning suvikõrvitsat) ei tolereeri, siis kiiruga pidime tallegi pitsa valmistama. Kahjuks oli selleks üks sügavkülmas norutsev närune valmispitsa kanaga, mille sai kunagi poest ostetud nendeks hallideks päevadeks, mil naine tööl ja kõtu tühi.

poe valmis pizza

Õudsed need valmispitsad ikka. Sildil seisab ometi “With extra cheese and sauce!

Veebilehe sisu ei ole lubatud avalikustada, levitada või kasutada mistahes viisil ja kohas sh meedias ilma autori kirjaliku loata. Ka osaliste tekstide või tsitaatide avaldamise korral meedias tuleb küsida kirjalikku luba. Loa saamisel peab avalikustamisel säilima viide info algallikale va juhul kui ei ole kokkulepitud teisiti. Veebilehe sisu võib printida vaid isiklikuks kasutamiseks. Postitustes olev informatsioon on ainult informeerimise eesmärgil ning autor ei vastuta informatsiooni õigsuse eest. Tegemist ei ole meditsiiniliste soovitustega ning meditsiiniliste küsimustega tuleks alati pöörduda meditsiinitöötaja poole.

2 Comments

  1. Marii says:

    Täiesti suurepärane retsept! Nii lihtne, kiire ja mis peamine-tervislik :)
    Aitäh

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Anna oma hinne:  

Sellelt lehelt sisu kopeerimine keelatud.