Eino kui kartuleid võib maitseainesegus loksutada, ahju visata ja krõmpsult nautida, siis miks mitte teisi JA paremaid köögivilju niisamuti? Olen teinud seda porganditega ja avaldanud retsepti ka suvifriikõrvitsale.

tervislik-küpsetatud-karri-lillkapsas

Aga vaatame, kuidas see näiteks lillkapsaga siis välja tuleb… Kust selline idee? Ega polnudki, haha. Lillkapsas lihtsalt sattus mul külmkapis vedelema. Olin ostnud selle õhtuseks näksimiseks, kuid kunagi selleni ei jõudnudki, ärinaise elu, hihi. Kui mõistsin, et nüüd on viimane aeg sellega midagi peale hakata, enne kui lillkapsas makaroni meenutab, siis esimene idee oli need ahjus tagasi krõmpsuks küpsetada.

lillkapsas-tervislik-kiire-retsept

Mõtlesin küll, mis maitseainesegu sinna peale puistada. Klassikaline sool ja pipar… boooring. Suitsune paprika… noo, kütab juba. Korra käis peas isegi teha kaneeli ja kookossuhkruga, kuid viimast mul kodus ju ei ole, njet caxapa. Mis ma siis leidsin… Leidsin karrit ja isu tuli kohe peale. Otsisin kapisügavused läbi, et leida ka kurkumit, kuid tulemusteta. Kurkum oleks andnud neile ilusa erkkollase värvi ja skirocketinud retsepti antioksüdantsust. Kui sul on võimalust, siis lisa seda kindlasti!

vürtsid-maitseained-retsept

Mille poolest on lillkapsas tervislik:

  • Mineraalained – Lillkapsas sisaldab rohkesti mineraalaineid nagu kaaliumit, kaltsiumi, magneesiumi, fosforit, rauda ja mangaani – kokku lausa 400-500 milligrammi 100 grammi kohta.
  • C-vitamiini ja foolhappe allikas..
  • Rohkelt B-grupi vitamiine, K-vitamiini ja karotenoide.
  • Süsivesikud ja kiudained – Need aitavad hoida korras inimese seedesüsteemi ja vere kolesteroolisisalduse ning hoiavad ära veresuhkru kõikumise.
  • Taimseid valke – Lillkapsas leidub palju taimseid valke, mille koostises on olulisi aminohappeid, nagu arginiin ja histidiin.
  • Omega-3 rasvhappeid – Kui tavaliselt oleme harjunud omega-3 rasvhappeid saama kalast, siis üllataval kombel sisaldab neid ka lillkapsas. Omega-3 rasvhapped on olulised nii südame- kui ajutöö jaoks.
  • Antioksüdandid – lillkapsas sisaldab suurel hulgal erinevaid antioksüdante, mis aitavad alandada oksüdatiivset stressi inimese kehas.
  • Vähivastane – tänu sellele, et lillkapsas sisaldab suurel hulgal erinevaid antioksüdante ja vähktõvevaenulikke aineid, aitavad lill- ja spargelkapsas ennetada vähki haigestumise riski. Teadlaste poolt on selgeks tehtud, et just rinna-, eesnäärme-, munasarja-, käärsoole- ja põievähi ennetamiseks sobib regulaarne lillkapsa söömine.
  • Südamele hea – tänu suurele kaaliumi ja K-vitamiini sisaldusele on lillkapsas suurepärane toit südamele.
  • Ideaalne väikelastele – lillkapsas on väga heaks toiduks väikelastele, sest lillkapsas olev foolhape kannab hoolt vere punaliblede töö eest, olles oluline kasvueas lastele ja verevaesuse all kannatavatele inimestele.
  • Soovitatav süüa eakatel inimestel – lill- ja spargelkapsas on antisklerootilise toimega, mistõttu neid soovitatakse rohkesti süüa eakatel inimestel.
Haigused, mille ennetamiseks ja raviks soovitatakse süüa lillkapsast:

  • südametalitlushäired
  • veresoonte lupjumine
  • vähktõve mõned liigid
  • mao- ja kaksteistsõrmiku haavand
  • avitaminoos ja aneemia
  • nõrk seedetalitlus ja kõhukinnisus
  • ainevahetushäired ja ülekaalulisus
  • sapi- ja kõhunäärmepõletikud
  • nahahaigused

paljas-porgand-vegan-retsept-snäkk

Seni olen kokkamises alati kasutanud meresoolakristalle. Viimane kord sattusin Solaris Delice’is ringi kolama ja leidsin sellise toreda asja nagu Himaalaja peensool. Ja toortoitu soolates ei pea muretsema, et ükski soolakristall hamba vahele prõksuma jääks.

taimetoit-vegan-merilin-taimre-retsept

Ahjusoe, krõmps, seest pehme, terav, maitseaineterohke, õhtust snäkiisu rahuldav.

Karri-lillkrõpsud
 
Ettevalmistus
Küpsetamine
Valmistamisaeg
 
Eriti lihtne ja kalorivaene snäkk argiõhtuks või pidupäevaks! Naudi lillkapsast uuel krõmpsuval viisil!
Autor:
Retsepti tüüp: Snäkk
Kogus: Ühele
Koostisained
  • 5 dl tükeldatud lillkapsaõisikuid
  • 60 ml vett
  • 1 spl kookosjahu
  • 1 tl karrit
  • ½ tl himaalaja lauasoola
  • noaotsatäis valget pipart
Valmistamine
  1. Eralda lillkapsaõisikud ja lõika pisemaks.
  2. Sega kõik koostisained peale lillkapsa kausis kokku.
  3. Lisa hulka lillkapsaõisikud ning kata need ühtlaselt maitseaineseguga.
  4. Aseta küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile laiali ja küpseta 225 kraadi juures 15 minutit.
  5. Pööra lillkapsad ümber ning küpseta veel umbes 15 minutit kuni krõmpsud.
  6. Naudi ahjusoojalt või külmalt!
Toitumisalane teave
1 portsjon: 1 Kalorid: 91 Rasv: 2 Küllastatud rasv: 1 Küllastamata rasv: 0 Transrasv: 0 Süsivesikud: 15 Suhkur: 5 Sool: 350 Kiudained: 7 Valk: 5 Kolesterool: 0

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Anna oma hinne: