14.04 Kas ületreenimine?

paljas-porgand-merilin-taimre-sparta-spordiklubi-trenn-toitumine-fitness-sport

paljas-porgand-merilin-taimre-sparta-spordiklubi-trenn-toitumine-fitness-lihased-tugevus-tervis

Juhtus, mis ma kartsin, et võib juhtuda… Eelmises postituses kirjutasin oma suurest lihasmassi kasvust, millega kaasnes ka vähene rasva % tõus. Võtsin eesmärgiks pärast korraliku “bulki” väheke rasva % kehas vähendada, sealjuures kaotades minimaalselt lihasmassi.

Mida ma muutsin?

paljas-porgand-merilin-taimre-sparta-spordiklubi-trenn-toitumine-fitness-lihased-tulemused-toitumisnoustamine

Tegin 5x nädalas lihastrenni:

  • 2x ülakeha
  • 2x alakeha (ehk põhiliselt tagumikku)
  • 1x nädalas Sparta rühmatrenni PumpFX

Tegin 7x korda nädalas kardiot:

paljas-porgand-merilin-taimre-sparta-spordiklubi-trenn-toitumine-fitness-sport

Mõni mõtleb, et ma olen peast sego. Nooo, suht, haha! Aga tegelikult ei käinud see mulle üldse üle jõu. Sparta on mulle justkui teine kodu, kus veedan pool oma päevast, seega on see minu jaoks igati normaalne nähtus, et ma seal lausa kaks korda päevas käisin.

Tulemused

Selline treenimine ja 1700 kcal päevas võiks justkui loogilise ja lihtsa matemaatika juures olla siililegi selge, et ma kaotan korralikult rasva. Pealegi sain ma palju puhkust ning öised väljaskäimised olid rentslisse uhtunud.

paljas-porgand-merilin-taimre-sparta-spordiklubi-trenn-toitumine-fitness-motivatsioon-kaalulangetus

Küll aga kaalule astudes ja kehaanalüüsi läbi viies oli tulemus veidi pettumust valmistav. Kaal ei olnud langenud väga ning rasvaprotsent oleks justkui tõusnud. Samas korrutas masin mulle, et olen lihasmassi jällegi kasvatanud. Siin puudub igasugune loogika, kuid nojah, mis seal ikka. Järsku hakkas keha ladestama rasva, kuna panin ta liiga suure pinge alla ja siis mind tabas paigalseis? Ei tea…

paljas-porgand-merilin-taimre-sparta-spordiklubi-janika-koch-mäe-andres-luidre-adidas-eesti

Vähemalt olid mõõtmistulemused ilusad ning silmaga nähtav ongi ju kõige olulisem:

  • Käsivars – 28.5 cm (masin näitas, et olen korralikult kätesse lihaseid juurde saanud)
  • Talje – 67,5 cm (kerelihased on samuti tugevamad)
  • Puus (tagumik) – 94 cm (ja tagumik vaid kasvab)
  • Reis – 55 cm (reielihaseidki taas juures)

paljas-porgand-merilin-taimre-sparta-spordiklubi-trenn-toitumine-fitness-lihased-tulemused-toitumisnoustamine

Süüdistame sünnipäeva!

Eks see rasvaprotsent langeb ka mu sünnipäevakütkesse. Talking of which, mu katastroofiline sünnipäev osutus maailma kõige ilusamaks ja südamlikumaks seni! Algsete komplikatsioonide tõttu jäi mu sünnipäevapidustus sõpradega katki. Kuid see-eest tuli kogu mu “itaalia” perekond kokku ja me veetsime lärmakad paar tundi Paljas Porgandi tervislike toitude kallal, tegime sauna ja mängisime seltskonnamänge. Mu kauakadunud õde tuli sel puhul isegi Vietnamist kohale ja me pere pole olnud varem nii tugevalt ühtne!

Õigel päeval premeeriti mind Chippendalesiga! See oli kõige vägevam show ning nautisin seda oma kõige vingema mampsi seltsis täiel rinnale. Pealegi muretses isa meile kingiks kohad esiritta KÕIGE KESKELE! Ilmselgelt ei jäänud mul sixpackiga tantsimata ja isegi särk rebiti seljast mulle otse sülle! No pic no proof? Säh sulle proofi, hihi!

CHIPP

Mu kallim valas mind üle roosidega ja karukallidega ning sain isegi Ferrero Rocheri kallal krõbistada, hihi, tšš… ära teistele räägi! Õhtu lõppedes nautisime koos kvaliteetaega Umami restoranis. Lausa nädal hiljem, mõistsin, et see polnud sugugi kõik. Mu mehe jaoks ei ole sünnipäev vast korda läinud, kui õnnepisarad mööda põski ei voola. Niisiis ootas mind ühel laupäeva õhtul korterisse sisse astudes suur SURPRISE!

(Peaaegu) kõik mu lähedased sõbrad siit ja sealt olid kokku kogunenud, et mulle sünnipäevalaulu laulda ja mulle isiklikult õnne soovida. Alguses olin kergelt šokis ja hiljem töinasin nagu äsja kastreeritud hobune. Aga see oli kõige ilusam üllatus, mis mulle kunagi tehtud on. Ooo, ja kas ma juba mainisin? Seal olid ka HEELIUMÕHUPALLID.. omg jaa, mul mingi totaalne teema nendega. Ma olen see friik, kes neid pidustustel lastelt röövimas käib. Okei, haha, see oli ilmselgelt nali… or was it? Aga igatahes kaalus see üllatuspidu kõik materiaalsed kingitused kordades üle ja tänan kõiki, kes mind meeles pidasid! Soovin tänada ka fänne, kes mulle õnne ja rohkelt lihaseid soovisid! Koogikahvlid nüüd käest ja tagasi trennilainele, hehe! Kui te küsite, kas ma veetsin ka oma sünnipäeva trennis, siis damn right, I did!

paljas-porgand-merilin-taimre-sparta-spordiklubi-trenn-toitumine-fitness-sport-fight-fx-video

FightFX

… on Sparta Spordiklubi aeroobne ning intensiivne treeningtund, milles lühikeste liikumiskombinatsioonide abil arendatakse tõhusalt üldist füüsilist vormi ja vastupidavust. Treening keskendub erinevate käe – ja jalalöökide harjutamisele, ilma keerulise koreograafiata.
Tund on kombineeritud erinevatest võitluskunstide elementidest: Tai poks, kung fu, karate, kickbox, kuhu on lisatud ka kõhulihase harjutusi ning kätekõverdusi. Treeningu lõpuks on tunne justkui oleksid H.I.I.T. treeningu seljatanud. Higi voolab üle kere ja tuju on maksimaalne! Milline näeb välja minu ja Janika FightFX trenn? Vaata järele:

Kohtume trennis!

6 Kommentaari

  1. Sips ütleb:

    Tere!

    Küll alles jõuad sa palju. Loen su blogi ja juba varem mõtlesin, et kuidas sa küll jaksad ikka nii palju ilma, et midagi juhtuks.
    Küll aga lisaksin oma 2 senti, mis ma arvan, et suga juhtuda võis.
    Ma saan aru et treenid 6 päeva nädalas (või 7?) ja ikka üsna intensiivselt, eriti võrreldes nö tavalise sinu ealise naisega (kes üldjuhul teevad trenni vähem ja madalama intensiivsuega, nii 5x nädalas, tund korraga). Võtame näiteks noore naise, normaalses kaalus, normaalses pikkuses, kes on koomas. Selleks et ta hingaks ja lihtsalt ära ei sureks, on sellel naisel vaja 1200kcal. Tavaline noor naine (ntks ma ise), kes teeb trenni 5-6x nädalas, tund korraga, pooled trennid keskmiselt kõrgema intensiivsuega, pooled LISS harjutused. Selleks et mu rasva % alaneks võin ma vabalt süüa ca 1600-1700 kcal. Ja langeb ka! Nüüd võtame sinu, kes sa teed trenni praktiliselt nagu atleet, väga palju nädalas, enamasti ka üsna intensiivselt, sinu jaoks on 1700kcal päevane norm täielik tapmine ja näljutamine. Vaadates kuidas sa trenni teed, kujutan ma ette et su päevane kalori kadu on vabalt üle 2400, võiks isegi pakkuda 2700. St sa oled 1000kcal miinuses mis on üsna ränk kehale. Mis su kehaga toimub on, et ta on šokis. Iga kord kui sa sööd, siis su keha haarab toidust (eriti rasvast!) kinni ja ladestab selle, sest sa oled kahjuks keha viinud olukorda kus tema jaoks sa annad liiga vähe süüa, ta arvab et toidu varud on järelikult piiratud, et sel põhjusel ei tarbi sa piisavalt (meie kehad on targad, su keha eo arvaks eales et sa sihilikult ei tarbi piisavalt). Mitte et sa end tegelikult näljutad, kindlasti mitte, ja enamikele on 1700 väga piisav, aga sa pead oma toitumist hoidma väga kindlalt tervislikus tasakaalus oma trenni tegemisega. Kuna sa teed trenni nõnda palju, siis oleks soovitav sul ka oma päevast kalorsust tõsta, vaadates su päevast trenni võiksid sa rahulikult tõsta esmalt selle vähemalt 1900 peale ja vaadata kuidas läheb, hiljem proovida isegi 2000+. Tean isiklikult noori naisi, kes teevad ka väga intensiivselt trenni ja söövad 2400+ päevas ja rasva% väheneb nagu ludinal. See on muidugi katsetamise asi mis sulle täpselt sobib, aga kindlalt soovitan vähemalt (!) 1900 peale minna. Jätka muidugi oma keha toitmist kõige heaga!

    Edu!
    PS! Kirjutan nii omast kogemusest kui ka oma teadmistest mida oma erialalt õppinud olen (olen tegelenud nii exercise physiologyga kui ka biokeemiaga süvitsi. Kõik soovitused tulevad vaid soovist näha et üks tegus noor naine oma metabolism liiga ei teeks!) :)

    • Paljas Porgand ütleb:

      Tere,

      Suur aitäh kenade soovide ja sõnade eest :) See jutt on igati õige ja väga tuttav. Kusjuures tihtipeale räägin seda toitumisnõustamisel teistelegi. Aga eks me ikka kipu end unarusse jätma, soovides teisi samas aidata. Mu kehale sobibki kusjuures paremini keskmisest madalam kaloraaž ja samuti näiteks pigem rohkem rasva ja valku, kui süsivesikuid. See on mul välja kujunenud arusaam katse-eksitus meetodil. Aga see ei tähenda, et ma ei võtaks su nõuandeid kuulda. Eks tulebki erinevat pidi proovida ja leida enda jaoks see kõige sobivam “tõde”. Olen taas tõstnud kaloraaži ja andnud kehale rohkelt aega taastumiseks ja puhkamiseks. Eks tulemused ole juba järgmisel kuul näha :) Aitäh kaasaelamise ja sellise pika kirja eest!

  2. Madis ütleb:

    Tere!

    Esmalt, palju õnne ja palju jõudu edaspidiseks! Loodan, et oli tore ja värskendav ületreenimisest.

    Kui siia lehele just tulin, siis nägin, et oled jõudnud ületreenida ennast. Mis on põhilised ületreenimise märgid, mis enda juures märkasid? Kas ainult rasvaladestumine või ka üleüldine väsimus?
    Enamus meist ei jõuaks nii palju kogu trennigagi teha kui sina juba soojendusse lükkad, haha.

    Nüüd siis miks ma üldse siia sattusin. Uurisin pikka aega varem, et kuidas keharasva alandada. Mainisin, et tegelen taipoksiga ja siis nüüd sinu soovitustega peaks kerge intensiivsusega kardio lisama, milleks sai jooksmine. Kuna avastasin kahe nädalaga, et mu jalavalud jooksmisega kuidagi paremaks ei muutu selle kolme kilomeetriga, siis peaksin vahetama millegi muu vastu. Kas oskad midagi muud soovitada peale rattasõidu, jooksmise ning ujumise?

    Ja veel, vaatasin just FightFX videot. Löökide ajal tõmbas veidi näo krimpsu endal, võib-olla et ongi segu tõttu natuke erinev minu treeningust, aga käed TULEB üleval hoida. Omast kogemusest, sain just hiljuti seetõttu sparringuid tehes mitu lööki vastu kuplit :D

    • Paljas Porgand ütleb:

      Tere Madis,

      Aitäh-aitäh! :)

      Mingil hetkel hakkasid tekkima unehäired, sellest tingituna ka muidugi väsimus, lihaste aeglasem taastumine. Nii pea kui neid märke täheldasin, vähendasin treeningkoormust, aga umbes samal hetkel oli ka analüüsi aeg. Hehe, seda on mind treenimas nähes mulle öeldud ja :D

      Kui sul jalad kannatavad, siis on sõudmine väga hea valik ;) Teine võimalus on teha L.I.S.S.-i, kuid see on aeganõudvam. Tegemist siis slow intensity steady state treeninguga ehk aeglases tempos madala HR-i juures pikemat aega kardio. Näiteks uphill walking 6 km/h 45-60 min :) Ka hea rasvapõletaja!

      Noo FightFX on rohkem selline kardiotrenn, mitte väga taipoks :D See oli mu esimene kord ka :P Seal ei keskendu me tehnikale, vaid pulsi tõstmisele ja võimalikult rohkele vehklemisele, et rasva põletada, haha! Eks mul vähe häbi ole küll :D

      • Madis ütleb:

        Ma arvangi, et tegelikult võiks selle sama 3-4km osa kõndida, osa joosta. Hakkab jalavalu, siis vahetan kõndimisele. Samuti jääb tee täpselt mäe otsast orgu ja saab ka seal veidi rohkem kõndida ja teha seda “L.I.S.S.”.

        Veel selle FightFX koha pealt, arvestan et on aeroobnekardio põhiliselt, aga hoides käsi koguaeg üleval ja hoides õlgu ka normaalsest kõrgemal (ehk peites pea õlgade vahele) on neid hea viis ka treenida. Üle ei tasu teha muidugi, treeneril endal jäid seetõttu õlad liiga ette ja peab taastama. Kuid siiski, oled must treeninguga rohkem kogenenud, seega ei hakka targutama :D

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga