13.03 Maximum Gains

hantel-kang-trenn-sparta-body-pump-paljas-porgand-fitness-blogi

Kes tuleb otsima siia minu ebaõnnestumist, kes aga mulle kaasa elama, kes niisama eksis ära, kui pani Google’i otsingusse: “kuidas nädalaga vormi saada”, haha! Mis iganes põhjusel olete jälle mu Suveks Vormi Blogisse sattunud, siis kõik lahkuvad siit õnnelikuna, olles lugenud, mida nad kõige enam soovisid.

body-pump-sparta-paljas-porgand-suveks-vormi-blogi-tervis-fitness

Riided – Adidase kevadkollektsioon

Kuna pärast viimast postitust, otsustasime Sparta Spordiklubi peatreeneri Janika Koch-Mäega mu päevast kaloraaži üpriski hüppeliselt tõsta (1500 kcal-ilt 2000 kcal-ile), siis võis juba eeldada, et kehal on ka ruumi kasvuks. Küsimus oli vaid selles, kas see kasv toimub rasva või lihase arvelt. Kes on fitnessiga vähe rohkem sina peal kui keskmine aeroobikakuninganna, on kursis, et tavaliselt toimub see mõlema arvelt ning küsimus seisneb hoopis selles, kumb on ülekaalus.

hantel-kang-trenn-sparta-body-pump-paljas-porgand-fitness-blogi

Ise tundsin, et olen kuuga võtnud kenasti juurde. Seega ootasin kehaanalüüsi tulemusi seda enam, et teada saada, mille arvelt on kasv toimunud.

Tulemused

  • Kaalun 57.3 kg (kaal on tõusnud 1.7 kg võrra)
  • Keha tüüp on jätkuvalt lihaseline, madal rasva %-ga
  • Kehamassiindeks (BMI) on 20.4 (enne oli 20)
  • Rasva % on 20.2 (enne oli 20%, eesmärk saavutada 19%)
  • Kõhurasvatase on jätkuvalt 2%
  • Rasvamass on 11.6 kg (enne oli 11.1 kg)
  • Lihasmass on 42.4 kg (enne oli 41.2 kg)
  • Ja bioloogiline vanus on mul jätkuvalt 20, kuigi kohe kukub mul 23. eluaasta, hihi!

merilin-taimre-adidas-riide-kollektsioon-ilus-treenitud-suve-vorm-keha-raske-lihtne-trenn

Seega võib kokkuvõttes öelda, et minu kaal on tõusnud peamiselt lihasmassi arvelt, mis on vapustav! Seda me ju soovisimegi, jee! Kes jõudsid juba pihku itsitada, et näe, Paljas Porgand on juurde võtnud, siis kaalunumber, kallikesed, ei tähenda midagi! Ärge hinnake oma keha selle tühise numbri järgi, sest see võib inimese peal välja näha VÄGA erinevalt. Kelle kaalu moodustab enamasti rasv ning on väliselt suht ümar või kelle oma moodustab lihas ning on igati toonuses ja tervisliku välimusega.

Cuttimine

Järgmine samm bulkimisest (pmst kaalu tõstmisest) on jälle cuttimine (pmst kaalu langetamine). Mis selle kõige mõte on? Nagu nägite ka minu peal, siis rohkem süües sama koormuse juures, võtsin ma kaalust juurde. Kuna olen treeninud ja toitunud õigesti, siis läks pea kogu energia lihasmassi ehitamisele ning vähesel määral rasvaks.

merilin-taimre-adidas-eesti-sport-teeb-ilusaks-tervis-fitness-trenn-jõusaal-rühma

Kui nüüd toimin jälle vastupidi ja toitun kergelt kalori defitsiidis, siis võtan kaalust alla. Eesmärk on muidugi, et seda juhtuks võimalikult minimaalselt lihaste arvelt ja võimalikult palju rasva osakaalult. Selle tulemuseks oleks keha, mille lihasmass on võimalikult hästi säilinud, olles samas rasva rohkelt kulutanud ehk lihastes madalama rasvaprotsendiga keha. Ja paratamatult mängib kõige olulisemat rolli sealjuures õige toitumine ja trenn. Niisiis vähendan ma oma päevast kaloritehulka nii umbes 1700 kcal juurde, mil mu rasvapõletus võiks olla maksimaalne ning sealjuures lihaskulu minimaalne. Eks paistab, kuidas toimib! Täna teen oma viimase korraliku cheat meali ja siis alustan cuttimisega juba puhtalt lehelt!

PumpFX Sparta Spordiklubis

PumpFX on Sparta Spordiklubis toimuv minu kõige lemmikum lihasvastupidavustreening, kus iga loo ajal treenitakse kindlat lihasgruppi ning abivahenditena kasutatakse kangi, kettaid ja stepipinki. Tund algab alati soojendusosaga, sisaldab harjutusi kogu kehale ning lõpeb venitustega. Treener ja meeleolumuusika tagavad kõrge motivatsioonilaengu ning tulemused on silmnähtavad! See on ideaalne vahepala jõusaalipumpadele ning aeroobikakuningannadele, sest ühendab omavahel nii vastupidavus- kui jõutreeningu. PumpFX on FitnessFX kontsept-treening, kus kava vahetub iga kolme kuu tagant, et oleks ikka alati uus ja huvitav trennis käia.

kuidas-suve-vorm-keha-paljas-porgand-merilin-taimre-sparta-spordiklubi-trenn

Nagu esimeses postituses täpsemalt sai kirjutatud, siis käin PumpFX-s 2x nädalas. Olenemata sellest, et tegu on intensiivse trenniga, sobib see ka algajatele. Ma lausa soovitaksin sooja südamega jõusaalivõhikutel teha algust just Pumpiga, sest treeneri silme all, saate harjutada jõusaalis rakendatavat tehnikat endale kõige sobilikema raskustega (või üldse ilma!). PumpFX võib esmapilgul tunduda jõutõstjatele liiga kerge ja kohati lihtlabane, kuid tegemist on füüsiliselt ja VAIMSELT väga väljakutsuva trenniga, kust ei lahku keegi kuiva nahaga. Kui tunnine trenn paistab hirmutav või selleks puudub vajalik aeg, siis pakub Sparta ka lühendatud 45-minutilist PumpExpressi ning H.I.I.T. treeningu armastajatele 30-minutilist eriti intensiivset T3 Pumpi.

Tšeki, milline näeb välja Paljas Porgandi PumpFX:

Kui see tundus justkui midagi, mida soovid järele proovida, siis Sparta ootab sind külla! Uued näod saavad külastada jõusaali ja ühte rühmatreeningut täiesti tasuta! Näeme trennis!

21 Kommentaari

  1. […] 13.03 Maximum Gains […]

  2. kristel ütleb:

    Tahaks juba lugeda uusi trenni tulemusi. Kas vahepeal oled teinud kehaanalüüsi ja kuidas eelmine 1700 kcal aitas rasva vähendada ilma lihast vähendamata vms.

  3. Anna ütleb:

    Ma sooviks väga väga teada, et millised olid sinu cheat mealid? :) Paljud räägivad vaid sellest, et kui tervislikud ja sportlikud nad on, kuid selle osa jätavad saladusse..

    • Paljas Porgand ütleb:

      Tere Anna,

      Kirjutan kusjuures on toitumisest ja igapäevast eraldi postituse üsna pea! Panen sinna kõik oma cheatid ka kirja, hehe!

  4. Madis ütleb:

    Tere! Väga tore näha, et naised ei karda seda jõusaali midagi. See selleks, tahtsin uurida, et palju peaks umbes kalori defitsiit olema, et näha muutusi? Või on naistel ja meestel piisavalt suur erinevus? Tegelen ise taipoksiga ehk väga intentsiivse treeninguga 2x nädalas, keharaskusega ainult. Ma ei jälgi ühtegi toitumiskava, juurde ma hetkel pole võtnud, aga keharasva sooviks vähendada. Ehitus on mul küllaltki lihaseline, 169cm u 65kg ning hea valguse käes on veidi näha pingutamata kõhulihaseid.

    • Paljas Porgand ütleb:

      Tere Madis,

      Meestel ja naistel on kindlasti see erinev, kuna meeste päevane kaloraaž on korralikult kõrgem. Kui soovid oma keha analüüsida (rasva %, lihasmassi osakaal jne), et vaataksime Sparta peatreeneriga su toitumise üle ja annaksime omapoolseid soovitusi rasva % vähendamiseks, siis pakume toitumisnõustamist ka meestele ;) Uuri lisa: http://www.paljasporgand.ee/toitumisnoustamine

      Muidu soovitan sul oma igapäeva lülitada lisaks kardiot, vaheldumisi steady state cardiot ja H.I.I.T.-i ja päris kindlalt põletad rasva. ;)

      • Madis ütleb:

        Kui ma teeks 5x nädalas jooksmist u 3,5-4km ja 2x nädalas HIIT, siis piisaks sellest? Kas ka söömise kohalt peaks midagi kärpima ja vältima?

  5. M. ütleb:

    Sa võiksid kirjutada ka oma toitumisest täpsemalt. See oleks huvitav lugemine :) Milliseid põhimõtteid jälgid toitumisel? Mitmeks toidukorraks on su päevane menüü jaotatud? Kuidas jaotad oma makrod ja mitu kcal päevas tarbid ning mida sööd, näiteks ühe päeva toidud koos sinu päevaste tegemistega vms..

  6. Kristi ütleb:

    Tere!
    Huvipärast küsiks, et miks sa oled valinud endale nö koduklubiks just sparta? Miks mitte myfitness ja ntc trennid?

    • Paljas Porgand ütleb:

      Tere Kristi,
      Alguses käisingi MyFitnessis ja pole midagi halba öelda. Kuid kui sattusin Spartasse, siis armusin selle jõusaali. Meenutas mulle väga Austraalia suuremaid. Ruumi on meeletult, kõiksugused masinad ja võimalused on olemas ning muidugi mitmekülgne ja tihe rühmatreeningute tunniplaan. Kodust pole ka üldse kaugel.
      Lisaks, täitsa ausalt rääkides, nägin võimalust Spartaga vingeid asju ühiselt korda viia. Nad olid väga avatud minu ideedele seal filmida ning üritusi korraldada. Nii nad mu südame võitsidki!

  7. Kätlin ütleb:

    Kui küsida võib, siis kust ja mis hinnaga sa valgujooke ostad?

  8. Gristella ütleb:

    Hola! :-) Kas viitsid natuke rääkida sellest, kuidas Sinu jaoks käivad kokku trenn ja meik? Olen ka selline (mulle tundub, et Sina ka), kellele meeldib kaunis ja naiselik näha välja igal pool ning muidugi ka trenni minnes. Üldiselt ei pane näonahale sel puhul peale kreemi ja mineraalse peitekreemi midagi ja see mulle sobib, kuna tunnen end loomulikult ilusana. Miks ma seda meigi teemat aga küsima hakkasin on see, et ei saa videos märkamata jätta Sinu ilusaid ripsmeid. Kas kasutad veekindlat ripsmetušši või on kunstripsmed? Milline meigirituaal on Sinul enne trenni minekut?

    Kõike parimat ja btw oled ÜLIvinge sporditšikk!!! ;-)

    • Paljas Porgand ütleb:

      Tere Gristella,

      Hehe, huvitav küsimus :P Nii nagu igapäevaselt, kannan ka trennis minimaalselt meiki. Spetsiaalselt trenni ajaks eelnevalt peal olnud meiki maha võtma ei hakka, samas trenniks eraldi meiki tegema ka ei hakka, kuna reeglina higistan selle niikuinii ühestükis maha, hehe! Naiselik ei näe ma trennis ammugi välja, pigem nagu higine kuri beast. Video jaoks olen teinud muidugi eraldi meigi :) Seal on tegemist kunstripsmetega. Ise ma muidu ei oma ripsmetuššigi :P Pärast trenni tuleb aga kindlasti sügavpuhastava geeli vms asjaga nägu nii meigijääkidest kui higist puhtaks pesta :)

      Aitäh! :)

  9. Helen ütleb:

    Räägi natuke personaaltreeneri teemal ka lähemalt – endal kogemus täiesti puudub, aga teema on kaalumisel. Minu eesmärk personaaltreeneri kasutamiseks oleks just jõusaali teema endale selgeks teha (millised masinad ja kuidas neid enda jaoks paika panna, kas ja milliseid harjutusi ma üldse tegema peaks seal jne). Ja tahaks muidugi osata jõusaali enda kasuks tööle panna ning muude treeningutega kombineerida. Olen selline jõusaaliloll hetkel :) Pump meeldib muidu ka – eelmisle aastal käisin usinalt, aga raskused kippusid suureks ja vahel hakkasid ka põlved valutama. Noja sealt suurtest raskustest alates läks kehakaal ka valesse suunda. Ilmselgelt läks kusagil midagi valesti.

    • Paljas Porgand ütleb:

      Tere Helen, See on väga individuaalne teema ning soovitan kindlasti lasta endale, kas treeningkava valmistada või siis alustada treenimist personaaltreeneriga. Kindlasti ei tasu võhikuna hakata ise midagi proovima, sest võid endale karuteene teha. Võin siinkohal sulle täitsa abiks olla. Pakume toitumisnõustamispakette Sparta peatreeneri Janika Koch-Mäega. Täispaketis Süües Saledaks sisaldub ka rühianalüüs, kus vaadatakse üle, mis harjutusi sa üldse tohid sooritada ning mida mitte. Vastavalt sellele, su oma soovidele ja kehaanalüüsi tulemusele, paneb Janika kokku sulle treeningkava ning tutvustab kohe jõusaalis ka kõiki harjutusi, et tagada korrektse soorituse sinu poolt. Kui oleksid millestki sellisest huvitatud, siis võid lähemalt uurida siit: http://www.paljasporgand.ee/toitumisnoustamine ;)

  10. Laidi ütleb:

    Tere!
    tahaksin hakata kasutama valgujooki peale treeningut (jõusaali) taastumiseks ja lihasmassi kasvatamiseks, aga valik on meeletu. Olen vaadanud siit ja sealt, aga ei ole siiani suutnud valida. Eesmärgiks on rasvaprotsenti vähendada ja lihasmassi kasvatada. Millist valgupulbrit sa soovitaksid?

    • Paljas Porgand ütleb:

      Tere Laidi,
      Valik on tõesti meeeeeletu ning kindlasti leiad endale selle õige proovimise käigus. Siinkohal loeb ka see, kas sul esineb millegi vastu allergiat jne. Ise kasutan ScienceInSport tooteid, Self WheyShake’i, Purition Wholefood Shake’i. Mul on mitmeid erinevaid ja olen kõigiga rahul. Ei kasuta koguaeg ühte ja sama :) Tulemused sõltuvad siiski palju rohkem toitumisest kui valgupulbrist. Eks nad kõik mingil määral täidavad sama eesmärki, nii et vali midagi, mille koostisainete list ei oleks liiga pikk, keerukas ja mis maitseks sulle hästi :)

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga