05.01 UUSAASTALUBADUSEST TEOSTUSENI!

Piu-piu-piu, ma tulistan te kõigi pihta nüüd midagi totaalselt uut! HEAD UUT AASTAT, sest see tõepoolest tuleb üks HEA ja UUS AASTA! Vähemalt Paljas Porgandile, kuna mina olen otsustanud võtta ohjad enda kätte ja saavutada oma selle aasta tippvorm! Jah, võib-olla seetõttu, et suvi on lähenemas ülehelikiirusel, kuid eelkõige mängib rolli eneseületus, motiveeritus, tervisejaht ja palju muud!

Kas SINA oled valmis saavutama oma PARIMA VORMIWell, I am! Kui tunned, et tahad mulle sel teekonnal toeks olla ja endaski motivatsiooni leida, siis jälgi mu tegemisi Instagramis @paljasporgand, Facebooki lehel Paljas Porgand ja siinsamas blogis SUVEKS VORMI!

Mis toimuma hakkab?

paljas-porgand-fitness-blogi-sparta-spordi-klubi-trenn-tervis-jõusaal

Nagu pikemaajalised lugejad juba teavad, siis olen ma treeninud juba aastaid. Ma ei ütleks, et ma pole oma kehaga rahul. Armastan seda täpselt sellisena nagu see on! Samas tunnen, et see on võimeline rohkemaks ning vaid mina suudan seda oma kehale pakkuda.

Olen viimased paar aastat olnud jõusaali lainel ja täiskappidega jõudu teinud. Mõni hetk kükkisin lausa 90 kg kangiga ja veel hiljuti suutsin biitsepsit treenida uskumatu 16 kg hantlitega. Kuigi tundsin, et jõuan palju, oli jõudlus siiski nõrgemapoolne. Ma polnud ammu teinud korralikku aeroobset trenni ning mu suutlikkus ja vastupidavus on kahanenud alla soovitu.

Nii ma otsustasin hakata end mitmekülgselt treenima, et ma suudaks öiste pättide eest ära joosta ja nad veel paremsirgega oimetuks nokki lüüa, hihi!

Esimene samm: õpi tundma oma keha!

merilin-taimre-janika-koch-mäea-personaal-era-treener-toitumis-nõustamine-trenn

Esmalt sain ma kokku Sparta eratreeneri Janika Koch-Mäega, kes tegi mulle kehaanalüüsi, rühi- ning liikuvustesti. Tulemused olid üllatavalt hea. Mul puuduvad igasugused vigastused, rüht on paigas, kükid on perfektsed ja mu keha on võimeline mulle kõike pakkuma! Ajea, hakkame lendama, hehe!

Kehaanalüüsi tulemus oli järgmine:

  • Kaalun 56.0 kg (eesmärk ei ole mul kaalupõhine)
  • Keha tüüp on normaalne
  • Kehamassiindeks (BMI) on 22,1
  • Rasva % on 22,1 (eesmärk saavutada 19%)
  • Kõhurasva on kõigest 3%, mis on pea olematu, jess!
  • Rasvamass  12,4 kg on mul täpselt optimaalse alampiiril
  • BMR (Basal Metabolic Rate) on 1279 kcal
  • Ja mis kõige toredam, siis masin peab mind 21 aastaseks, kuigi vanust juba pea 23 aastat, hihi!

Sellist kehaanalüüsi hakkame Janikaga läbi viima iga kuu, et hoida silma peal mu tulemustel ja näha, mis minu puhul toimib ja mis mitte.

Teine samm: tervislik toitumine

paljas-porgand-fitness-blogi-sparta-spordi-klubi-trenn-tervis-jõusaal

Me ehitame oma keha eelkõige köögis mitte trennis. Kõik, mis sa suhu pistad, peegeldub sinu kehal. Sa võid trenni teha kuitahes palju, kuid kui sa ei toida oma keha vajalike vitamiinide, mineraalide, antioksüdantide ja õiges koguses kalorite ning makrodega, siis võid tipptasemel kehast vaid unistada. Like they say: “Abs are made in the kitchen!”

Mul toitumiskava otseselt puudub, sest ma jagan toitumise teemal vast vähe rohkem kui Harju keskmine. Sellegipoolest ei tähenda see, et ma ei jälgi, mida ma söön. Minu toitumine käib kalorite ja makrode alusel. Ideaalselt tarbin ma päevas:

  • 1600 kcal, millest
  • süsivesikud moodustavad 50% (200 g)
  • valgud moodustavad 25% (100 g)
  • rasvad moodustavad 25% (44 g)

Kuna veganlus on saamas mulle aina südamelähedasemaks, siis liha ma enam pea üldse ei söö. Mereannid leiavad oma koha mu toidusedelis nii kuis juhtub. Enamjaolt toitun siiski köögiviljadest, kaunviljadest ja puuviljadest. Teravilja armastaja ma ka just pole. Kui läheb aga kokkamiseks, siis on mängus igasugune kinoa, kaerahelbed, superfoodid ja asjad. Enamasti toitun lihtsalt, kuid kui tuju peal, siis võin kokku vaaritada ka midagi väga erilist, millest tavaliselt ka retsept sünnib!

Kolmas samm: trenn-trenn-trenn-puhkus!

paljas-porgand-fitness-blogi-sparta-spordi-klubi-trenn-aeroobika-jõusaal

Trenni hakkan ma tegema ka jätkuvalt kõvasti! Ma tunnen end liikudes elavana ning joovastun sellest. Minu treeningplaan näeb ette trenni Sparta Spordiklubis kuuel päeval:

  1. jõusaalitreening kogu kehale (jagan teiega oma kava järgmises postituses)
  2. aeroobne rühmatreening
  3. bodypump
  4. jõusaalitreening kogu kehale
  5. bodypump
  6. body and mind (pilates, jooga, bodyart vms)
  7. puhkepäev ja ühtlasi ka cheat day. Söön, mida tahan, kui palju tahan ja taaskäivitan oma metabolismi!

Väga teistmoodi ühele jõuksijõmmile, heh! Aga ma ootan pingsalt, kuidas see olema saab. Seda kõike saate näha juba meie tulevastes motivatsioonivideotes!

Soovid meiega ühineda ja auhindu võita?

paljas-porgand-fitness-blogi-sparta-spordi-klubi-trenn-aeroobika-jõusaal

Aga palun, me ootame sind! Võtame selle teekonna üheskoos ette ja oleme üksteisele igal sammul toeks! Mis kõige ägedam, siis sul on võimalik lisaks tippvormile saada endale ka hulgi ägedaid auhindu meie koostööpartneritelt! Kõik selleks, et tunnustada kõige tublimaid ja ägedamaid tegijad, milleks võid osutuda just SINA! Kõik, mis sa tegema pead:

  1. “enne”-pildi
  2. “pärast”-pildi
  3. saatma need meile mai lõpuks väikese motivatsioonikirjaga
  4. endale ühe pika pai ja kõva patsu andma

Et teekond sujuks libedamalt, pakume üheskoos Janikaga igale huvilisele ka toitumisnõustamist ja treeningkava! Saa meiega parimasse vormi SIIN!

merilin-taimre-paljas-porgand-sparta-toitumis-nõustamine-treening-kava

Kes iganes otsustab võtta ette teekonna parema MINA poole, siis kõige tähtsam on see, et sa teed esimese sammu end JUBA ARMASTADES. Ning see teekond on vaid lõputu armulugu ning armastuse väljendus iseendale! Vihkamise ja kriitikaga ei suuda sa muuta ei oma keha ega mõtteviisi. Kuidas end armastama õppida, võid lugeda minu  jaanuari-veebruari kuu intervjuust “Sa oled ilus ja su keha väärib armastust igal moel” Buduaar TEENile (lk 66).

paljas-porgand-buduaar-teen-artikkel-intervjuu-armastus-keha-iseennast

 

Veebilehe sisu ei ole lubatud avalikustada, levitada või kasutada mistahes viisil ja kohas sh meedias ilma autori kirjaliku loata. Ka osaliste tekstide või tsitaatide avaldamise korral meedias tuleb küsida kirjalikku luba. Loa saamisel peab avalikustamisel säilima viide info algallikale va juhul kui ei ole kokkulepitud teisiti. Veebilehe sisu võib printida vaid isiklikuks kasutamiseks. Postitustes olev informatsioon on ainult informeerimise eesmärgil ning autor ei vastuta informatsiooni õigsuse eest. Tegemist ei ole meditsiiniliste soovitustega ning meditsiiniliste küsimustega tuleks alati pöörduda meditsiinitöötaja poole. Sisu kasutamine tähendab, et aktsepteerite lehe üldtingimusi.

11 Comments

  1. […] 05.01 UUSAASTALUBADUSEST TEOSTUSENI! […]

  2. Laura says:

    Tere! Lubasid meiega jagada oma treeningkava kogu keha treeningust :)

  3. Kati says:

    kui loomseid ei valke ei söö, kala kuidas juhtub, teravilja ka mitte ning 100g taimset valku päevas kokku saada on päris keeruline, siis enamuse tulebki keemiline? Või on sul veel mõni looduslik salavalgu allikas?

    • Tere Kati,

      Saan paljugi valku kalast (vähemalt iga teine päev söön kala), kodujuustust (laktoosivaba Tere kodujuust), munast, laktoosivaba piimast, kaunviljadest, pähklitest/seemnetest ja köögiviljadest. Kui jääb puudu, siis saan 100% naturaalsest Purition valgupulbrist ;)

  4. Liis says:

    Kas sinu skeletilihaste protsenti ei mõõdetudki?

  5. Anna says:

    1600kcal sinusuguse aktiivse inimese kohta on ikka üsna üsna vähe :S Peaks olema 1800-2000kcal VÄHEMALT.

    • Ma ei jookse päeval väga ringi kui aus olla. Toimetan rohkem siiski arvuti taga. 1600 kcal on see, mida söön niivõinaa. Kui korralik trenn selja taga ja kõht ikka tühi, siis nälga ma end ei jäta. Süües rohkelt taimseid toite on mul kõht siiski koguaeg täis ja nälg kusjuures sellise kaloraaži juures ei näpista ;) Aitäh muretsemast muidugi :)

  6. Anonymous says:

    Milline on su pikkus?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Sellelt lehelt sisu kopeerimine keelatud.